WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Thursday, January 1, 2009

TERIMA KASIH ALLAH ATAS NIKMATMU...

Hari pertama di tahun 2009, alhamdulillah genap 28 tahun satu hari aku menghirup udara di bumi Allah yang sementara ini. Hari ini juga aku menginjak ke usia 29 tahun. Alhamdulillah, terima kasih Allah atas kesempatan ini. Sebagai manusia aku tak tahu sampai bila kesempatan nikmat usia ini akan terus diberikan oleh Maha Pencipta. Sampai masa, jika sudah tertulis dalam perjanjian-Nya maka relalah aku bertemu dengan-Nya.
Menginjak ke usia 29 membawa sejuta pengertian dan harapan. Alhamdulillah aku bahagia dengan pilihan kerjaya ini, menjadi seorang pendidik. Hampir 6 tahun di bumi Ipoh ini banyak yang telah aku pelajari dan berharap untuk terus belajar dan belajar tentang kehidupan. Banyak juga perkara yang telah kulalui dan dapat. Kereta, kerjaya yang terjamin, membalas jasa ibu bapa semuanya telah aku ada. Lantas, dalam usia yang sebegini aku berharap untuk memiliki keluarga sendiri. insyaAllah. Terkenang Firman Allah yang bermaksud: Apabila mati seorang anak Adam, maka terputuslah hubungannya, kecuali 3 anak soleh yang mendoakan, ilmu yang manfaat dan sedeqah jariah..Moga-moga aku akan dikurniakan anak-anak soleh yang akan mendoakan aku.
Harapan 2009 juga aku ingin meningkatkan ketaqwaan dan keimanan serta memaksimakan solat berjamaah. Insyaallah...Moga harapan ini akan dapat digapai..

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

1 GENTA RASA:

fakhruddin said...

Selamat Hari Lahir
Semoga pnjg umur & murah rezeki

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget