WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Wednesday, September 16, 2009

MALANG TAK BERBAU


Cuba renungkan gambar ini..itulah malang tak berbau. Sudahlah kemalangan, kehilangan pula kedua-dua kaki akibat digilis lori. Hati-hati rakan-rakan kerana nyawa kita tiada gantinya. Ingatlah isteri, anak-anak, ayah ibu dan sanak saudara yang sentiasa merindui kepulangan kalian semua di pagi raya.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

11 GENTA RASA:

kuIna LadyInRed said...

minta2 kita dijauhi bala spt itu..

zai said...

Eeii...ngerinya..kesiannya asal sempurna sekarang dah hilang kedua2kaki pula..harap2 tak hilang kekasih hati atau tunang atau isteri dek kerana kecacatan itu kerana kadang2 tak semua yg sanggup menerima pasangan yg cacat...Malang memang tak berbau..

insan pendidik said...

Salam,

Ngeri pulak. Sebelum pulang raya nanti buat persediaan dulu. Check baik-baik kenderaan tu. Yang penting juga diri pemandu / penunggang mesti dapat rehat cukup. Jangan kelam kabut kampungnya tak lari. Moga selamat ke tempat yang dituju....ingatlah orang tersayang.

Tukang cerita said...

MasyaAllah!!! Ngeri nak tgk...
Nauzubillah....

Aisya Humaira said...

Assalamu'alaikum wbt... mudah-mudahan perjalanan pergi balik kita sepanjang hari lebaran nanti dipermudahkan Allah SWT.

Ada sepotong doa untuk dikongsi... "Bismillahi amantu billahi tawakkaltu 'alallahi lahaulawala kuwatailla billahil 'aliyil 'adzhim" [Dengan nama Allah, aku beriman dengan Allah, aku bertawakal kepada Allah, tiada kuasa melainkan Allah yang Maha Tinggi lagi Maha Agung]~

su said...

ngilunyerrr....aduhai....

xlupe juge...selamat hari raya aidilfitri...

x'emriust said...

kt mne dpt foto tu?

AntiHero said...

malang memang tidak berbau maut bila2 masa boleh menjemput.Hati2 di jalanraya ingatlah org tersayang sedang menati di rumah.Berdoalah kita agar di jauhi dgn kejadian seperti itu.
www.antihero2009.blogspot.com

hysMan.. said...

salam cikgu..
inalillah,minta2 dijauhkan..
tp somtime bukan salah kita (penumpang motor),kesilapan org lain kita yg turut sama..
yg pasti sblm menaiki kenderaan baca doa menaiki kenderaan supaya mdpt perlindungan dariNya..
insyaAllah selamat..
:)

Cikgu Chun said...

Ngerinya....kesin kat dia kan... Harap2 kita semua dijauhi lah bala sedemikian rupa. Hati2 lah di jalan raya. Selamat balik ke kampung semua...

Cikgu Adham said...

slm.. gerunnya tgk gmbar ni...

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget