WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Thursday, January 7, 2010

SAYANG


Bile kite SYG org tu,
Kite trime je ape yg org tu kate,
Tp bile dye skitkan aty kite?
ATY kate xpe, manusie xde yg perfect..

Bile kite SYG org tu,
Kite tggu dye lame pon xpe,
Tp ble dye tggu kite? dye marah..
ATY kate, ala,adatlah ade yg mnggu & dtggu..

Bile kite SYG org tu,
Kite xtido pon xpe lyn dye ngah bosan,
Tp bile kite bosan, ade dye lyn kite?
ATY kate xpe, dye bz kot..

Bile kite SYG org tu,
Kite gado ngn dye, kite diam je..
Tp dye?? heboh 1 dunie..
ATY kate,xpe,dye tension tu..

Bile kite SYG org tu,
Kite call nk ckp ngn dye,
Tp dye gayut ngn org laen,
ATY kate xpe,dye de hal nk ckp ngn kwn dye tu..

Bile kite SYG org tu,
Kite bercerite ngn dye, rsenye citer ngn tggul lg bgos,
Tp bile dye bercerite ngn kite, Kite dgr,spatah2 kite igt..
ATY kate xpe,syg la katekan..

Bile kite SYG org tu,
Kite & dye lapar,kite bg
sume roti kite kt dye..
ATY kate xpe,ala,jgelah aty dye,cian dye..

Bile kite SYG org tu,
Kite sggup bg dye
rest bile dye letih,
Tp bile kite letih, dye suruh gk kite lyn dye bile dye bosan,adil ke??
ATY kate xpela, ala bkn selalu pon..

Bile kite SYG org tu,
Kite jd cm org giler bile dgr dye sakit,
Tp bile kite sakit, dye siap kuar ngn kwn2 meraikan ary kesakitan kite..
ATY kate, xpela, xkn dye nk berkepit ngn kite 24jam..

Bile kite SYG org tu,
Kite xpnh pntigkn diri sndiri,
Tp dye?? hipokrit tahap gaban,
ATY kate xpe, dye mmg cmtu..kenelah time..

Bile kite SYG org tu,
Kite syg nk tgglkn dye..
Tp dye?? xtahu kite berdepan dgn maut,
Walaupun kite sakit, dye kate kt kite..
Sakit biase2 jek,jgn nk mengarut..
ATY kate, cmne lah dye bile kite xde,msti dye epy..

Bile kite SYG org tu,
Kite xsggup tgok dye derita,
Tp dye pnh hrgai diri kite??
ATY kate, tahu x betape kite sygkn dye..

Bile kite SYG org tu,
Kite sggup tgglkn dye slame2nye, utk dye bhgie ngn org tersyg..
Tp adkh dye tahu pengorbanan kite??
ATY kate, xpe,asalkn dye bhagia

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

13 GENTA RASA:

iqbalsyarie said...

lain mcm je post ni cikgu....

lillies said...

salam..
nape saya terasa sayu je bila baca ayat2 tu???huhuhu...
am i facing d same prob too...???

Shifu67 said...

adehh.. terkacip la pulak gigi aku baca entry ni

ZaCkG fRiDzHa said...

Ouh~
huhuhu....saya suka....^_^

imanshah said...

takda kena mengna dengan yg hidup atau yang mati..haha sekadar santai menenangkan otak

n@m@n said...

ni ayat budak2 nih..hehe...dari emel ko?

insan pendidik said...

kite jgn le bimbang
nanti kite jumpe lg baik
hehe

Cik Amy Sensei said...

S A Y A N G... itulah sayang.. :))



p/s: moga ALLAH sayang awak!!

Batara Guru said...

rambut sama hitam, hati sulam lain...

Anak Tumpat said...

adeiii saya.....!!! guano napok lain mace ni gu..? hahaha

Idalara said...

susah kan bila kita terlalu syg kat seseorg..itu sebabnya syg berpada2 kerana mungkin yg kita syg tu akan meninggalkan kita nnti..

Cikgu Adham said...

salam..

uh uh uh sedihnya huhuhuhu.. bakpa kd gtu huhuhuhu..

heh heh kawe pun rasa terharu la.. rasa nak amek dan tampal dlm blog kawe plak

cikgupj said...

Ini lagu ciptaan iman ye?Memang ada bakat, tapi sayang hanya dapat baca tapi tak dapat dengar.hehe...

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget