WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Wednesday, February 17, 2010

APARTMANKU, SYURGAKU

Sewaktu zaman kanak-kanak dahulu, hati sering terdetik, bagaimanakah gayanya hidup di rumah flet atau rumah pangsa?? Terdetik juga suatu hari nanti untuk tinggal di rumah flet. Itu cerita 20 tahun yang lampau. Pada ketika perasaan dan gelojak rasa ingin tahu segala-galanya. Namun, hari ke hari, tahun ke tahun, peluang itu tidak hadir.Sehinggalah adik saya membeli sebuah apartman di Sungai Chua, Kajang.

Sementelah peluang hadir, maka saya telah merasai bagaimana hidup di apartmen. Alhamdulillah walaupun hanya 4 hari, namun peluang yang ada saya gunakan sebaik mungkin untuk menikmatinya. Maklumlah selama 30 tahun hidup, hanya tinggal di rumah yang bertanah. Haha..Terasa kekok juga. Tinggal di tingkat enam, segalanya terlalu individualistik. Bayangkan, jiran sebelahpun masih belum bertegur sapa walaupun sudah 3 tahun menjadi penghuni apartman ini. Hurm, mungkin orang akan berkata, awatlah hang jakun sangat??

Tapi, secara peribadi, saya kira saya tidak sesuai dengan kehidupan moden begini. Saya sukakan tanah untuk bercucuk tanam, saya suka padang permainan untuk beriadah dan yang paling penting saya suka untuk bermasyarakat. Kepada yang berada di luar sana, mungkin inilah pilihan terbaik jika berada di bandar besar memandangkan harga rumah yang mahal, namun jika punya pilihan, pilihlah rumah yang BERTANAH.




TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

9 GENTA RASA:

n@m@n said...

Nikon D3000 tu hok demo ko??

kawe bercucuk tnm jugok wp ting 7..haha

Aku Cikgu Sekolah said...

Teratak usang ku jugak takdak tanah! he he he!

sonata anak kancil said...

terpulang kepada citarasa masing2...duit masing2....tapi bagi saya la....memang la saya pun suka rumah yang bertanah...apa nak kato...nak dapatkan tanah tu lah yang tak mampu...dan jugak....dulu2 bestnya orang duduk rumah 2 tingkat ni...akhirnya tak larat jugak...at last duduk kat rumah teres korner lot...ok la tu seadenya....syukur...cukuplah....bau2 tanah dah dekat ni ( kubur panggil mari - mari...ngeh3x )

iqbalsyarie said...

InsyaAllah.Moga2 Allah kabulkan~

imanshah said...

naman, ahah saya punya

imanshah said...

Kak Sonata,,adeih yang bau tanah tu yang tak tahan tu...

ikan emas said...

Cantik 'rumah' baru Cikgu ni.

insan pendidik said...

salam,

dok flat ni lantai kite bumbung orang, bumbung kite lantai orang hehe tp tak kisahla asalkan kite idup bahgia

Dj Epoi said...

Walaweeeeeeeeeeeeeiii

Mai ke KL tak nak roger Gua..
Kat Kajang yuh tak jauh mana dari rumah Gua siut!!

Um....Rumah pertama Gua Apartment

Kerja macam Gua ....agak kurang selesa bila di Apartment...
Gua sewakan rumah Gua

Gua SEWA rumah atas tanah hehehhh..
Boleh ker cenggituh? hahahah

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget