WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Saturday, May 22, 2010

CETUSAN WARNA RETRO











Salam semua, hurm saya baru berkesempatan untuk membuat sedikit ulasan mengenai sambutan hari guru peringkat sekolah yang disambut pada 17 Mei baru-baru ini. Apa yang boleh saya gambarkan ianya merupakan majlis yang sangat bermakna, penuh dengan elemen kejutan dan meriah. Dengan temanyacetusan warna -warni Retro, kami diminta berpakaian ala-ala 60-an dan 70-an.Ramai juga cikgu yang sporting dengan memakai pakaian mengikut tema. Berbaloi juga apabila saya diumumkan memenangi the best dress hari tu kategori lelaki. Haha tang mana yang retro tu pun tak tahu lah..

Kami memulakan sambutan dengan bacaan Yaasin di Surau Hamdaniah sebagai manifestasi untuk emmohon keberkatan dan kerahmatan daripada Allah untuk terus memberi ruang dan peluang kepada kami untuk mencari sedikit ruang keikhlasan bagi mengalirkan sungai ilmu dan kasih sayang buat anak-anak bangsa tercinta. Ianya disusuli dengan acara Red Carpet. Wah terasa macam menghadiri Anugerah Bintang Polular.

Acara dalam dewan juga tidak kurang hebatnya dengan persembahan para pelajar serta nyanyian lagu Guru Malaysia dan Guru Pembina Negara Bangsa, seperti biasa microphone tak lepas dari tangan ini. haha..Dan elemen kejutan pertama apabila kami dihidangkan dengan tayangan multimedia guru-guru yang mana gambar kami sewaktu kecil. Gamat seisi dewan apabila para pelajar dipertontonkan dengan gambar guru-guru sewaktu kecil dan remaja.

Selesai acara dewan guru-guru dikejutkan dengan kehadiran kek sebanyak 65 biji. Wah ! banyak betul dan semua guru dibawa ke Dataran Staroba untuk upacara memotong kek. Temanya satu kek satu guru. Acara memotong kek berlangsung serentak.. Hurm tapi kek-kek tu pun diberikan kepada pelajar..Tak larat dik non nak makan kek. Diabetes!!! Hahha.

Seterusnya berlangsung acara padang dan sukaneka seperti Futsal, bola keranjang, bola jaring, cabaran tariking, sukaneka, congkak, ukir buah dan karaoke. Hurm saya sempat menyertai acara futsal dan karaoke. Majlis diakhiri dengan jamuan makan tengah hari bertemakan ala kampung. Fuh memang sedap masakan tersebut.

Apapun setinggi penghargaan buat semua khusunya para pelajar yang diketui oleh Ikram, Mirza dan Syafiq serta seluruh jawatan kuasa yang telah bertungkus lumus memastikan kelancaran majlis.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

4 GENTA RASA:

iqbalsyarie said...

pergghhhhh!!!bestnya!!!!

kek sorg sebijik!!haha..best!best!
hehe..selamat hari guru cikgu!

http://iqbalsyarie.blogspot.com/2010/05/cikgu-bintang.html

a kl citizen said...

iman

meriah nampaknya sambutan hari guru tu..
tahniah dapat juara Mr Retro

Mohammad Aiman said...

tahniah Mr Retro!!!

^_^

unik nya hari guru tahun ni!!

Tukang cerita said...

wah...tahniahhhh...tahniahhhh....
kuat melaram juga yea...
:)

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget