WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Wednesday, February 2, 2011

BUDAK KAT DALAM NI

Orang terlalu ramai di dalam sebuah bas. Tiba-tiba naiklah seorang wanita muda mengandung. Lalu dengan sopan dia berkata kepada seorang lelaki yang sedang duduk di sebuah kerusi. 

"Encik bolehkah bagi saya duduk?? Saya berdiri tak apa, tapi budak dalam ni...". 

 Lelaki tu pun memberikan tempat duduknya kepada wanita tersebut. Kemudian lelaki itu pun mengeluarkan rokok dan menghisap rokok, lalu wanita itu itu berkata,  
 
"Encik, boleh ke encik tidak merokok? Saya tak apa, tapi budak di dalam ni..." 

Lelaki itupun dengan tersipu membuang puntung rokok tersebut. Tetapi di dalam hatinya membara, geram betul pada wanita itu. Sudahlah terpaksa beri tempat duduk, ini dia boleh tegur pula aku yang ingin merokok. Fikiran lelaki itu ligat mencari idea macam mana nak kenakan wanita itu pula.

Kemudian, tiba-tiba angin bertiup maka terselaklah kain wanita itu, dan menampakkan pangkal pahanya yang putih melepak itu. Maka dengan spontan lelaki itu berkata,
 
"Cik Puan, boleh tak cik puan tutup kain cik puan. Saya tak apa, tapi budak di dalam (seluar) ni tak boleh...."


 
kdt : majalah maskulin.

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

21 GENTA RASA:

mahfudzah said...

hahahaha...gile punya lawakk

IMANSHAH said...

huhuhu..gelak tak

Kalamhati said...

adusss!!haruuu..hehe

IMANSHAH said...

@Kalamhatiharu biru..moralnya, jngan naik bas..hehe..

eh boleh ke

MDHAFiZ.NET said...

hahaha... macam2 hal.. :)

Cik SHiNJU said...

Salam...

Hehehe...org bwk budak,dia pun bwk budak ekh..Cuti ni balik Kelate ke?
Selamat Bercuti yer :)

IMANSHAH said...

@MDHAFiZ.NETbiasalah..namapun hidup..macam2 ragam

IMANSHAH said...

@Cik SHiNJUtak balik le..ada sikit kelija jugak mau bikin

eszol raar said...

kah kah kah

nice

bus mana boleh isap rokok tu?
even sy yg mrokok klau nmpak makcik2 n bdak2 kecik takkan mrokok

kesian dorg

ckLah@xiiinam said...

"Errr....
Errr....

Errr....tak apalah...ckLah nak masuk ke dalam dulu" kataku tersipu-sipu lalu tunduk malu...sambil tunduk dan berlalu..


:D

Muhamad Zaki Zafir said...

hahaha..tergelak saya. :D

lelaki, jagalah 'budak' anda betul2, jgn nakal2 sgt.opss.. :P

NuR si CiKGu RiBeNa said...

hoho...
message message tersurat dan tersirat..

hehe..

uih..berubah wajah sudah
baru 2 minggu tak jenguk.

Insan Marhaen said...

he..he.. bebudak jadi mangsa alasan!

ijatnuar87 said...

hehehe...walau banyak kali dah baca lawak nih, masih lagi mampu membuatkan ambe tergelak...sebab tak tau salah saper.....

mR.sYaH said...

kah3.. terbaiklah..

sissyira said...

salam pagi khamis =)


sabo jelah....apakah makna entri ini? hahha

Abd Razak said...

السلم عليكم ورحمة الله

Budak-budak juga yang kena..:)

mie said...

budak di dalam seluar?
eheheeee

Abu Aiman said...

hehe... lelaki pun 'membawak budak' jugak...

aineeA.S said...

ohh..bahaya sgguh dgn 'budak' lelaki tu =D

Afida Anuar said...

hahaha, macam2..

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget