WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Sunday, February 13, 2011

SENYUM

Owh si dia dah bertunang??..bibir mengumtum SENYUM.

Eh ingat dia bertunang ngan hang??Bukan tu buah hati hang ka?? bibir masih TERSENYUM.

Eh kenapa si polan bin si polan dikebas orang?? masih menguntumkan SENYUMAN.

Tu lah hang, juai mahal. SENYUM  lagi.

Blur dan hilang kata-kata. Namun mujur ada hoki yang saban hari ada pertandingan dan latihan. Lupakan sekejap soal hati. Tapi sejauh mana boleh menipu?? Wallahua'lam. Maaf kalau beberapa ini Imanshah agak menyepi dari dunia blog, jejak ditinggalkan tiada kunjungan balas. Selain kesibukan yang mencengkam, hati sedikit berkocak di dalam. Alhamdulillah..mujur sedari dulu diajar untuk menjadi seorang manusia berlapang dada. InsyaAllah, ada hikmah di sebaliknya. Benarlah, soal jodoh itu Allah tentukan.



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

32 GENTA RASA:

Eyrique Ettiqaz. said...

apa maksud hok sengoti?sekarang baru terfikir pasal ni.mood:blur

IMANSHAH said...

@Eyrique Ettiqaz.

yang betul/yang benar

Adinda Amy Sensei said...

as salam..

alahai...sedih saja bunyi yee..
sabar la...ada hikmah di sebalik kejadian yang menimpa...masih ada yang terbaik buatmu nanti..

IMANSHAH said...

@Adinda Amy Sensei

sedey tak sangat..saya ok sahaja..org macam saya macam la reti sedey

YUL said...

sabar ye bro, lagi berduka cita eh? aku turut bersimpati, mungkin ada hikmah disebalik nie,

Adinda Amy Sensei said...

takpe..patah kan tumbuh berganti...hati yang terluka bisa diubatkan...sabar...

IMANSHAH said...

@YUL

nampak macam berduka ka??ehehe

berlapang dada

IMANSHAH said...

@Adinda Amy Sensei

huhu tulah..dah biasa..kahkah..ni Cik Adinda ni bilanya??

Adinda Amy Sensei said...

tunggu awak dulu laa..haha

IMANSHAH said...

@Adinda Amy Sensei

ngehngeh..awak la dulu

Adinda Amy Sensei said...

awak aaa... :P

IMANSHAH said...

@Adinda Amy Sensei

susah2 kita kawan jelah

opss..muka dah merah

white rose said...

peewwwiiittt...!!!
hensemnye mamat yg tgh senyum tuuu...

Adinda Amy Sensei said...

memanglaa kita ngah berkawan pun kan?

:P

IMANSHAH said...

@white rose

cek perli ka??ngehngeh..bila la ustazah naka jalan2 ipoh

IMANSHAH said...

@Adinda Amy Sensei

haha kawan2 yang gitu2..kehkeh

jgn terasa na

Cik SHiNJU said...

Dah melepas ker? itu tandanya dia tidak ditakdirkan untukmu...Berlapang dada la... :)

IMANSHAH said...

@Cik SHiNJU

okies..saya tunggu cik shinju daa

Adinda Amy Sensei said...

ohhhooo...yang gitu-gitu...haha

IMANSHAH said...

@Adinda Amy Sensei

ahaha yang macam gitu2 apek..ngehngeh

Adinda Amy Sensei said...

awak..camne awk wat blogroll tuuu ekk...ajauuuu la sayeee... :P

IMANSHAH said...

@Adinda Amy Sensei

rasanya saya blajar di sini..

http://www.ciktom.com/2010/12/tutorial-buat-scroll-dalam-bloglist.html

Azmi said...

anda bila lagi??

lillies said...

patah tumbuh hilang berganti..

pasti ada yg lebih baik untuk cikgu kesayangan bintang ni...

jgn sedey2 k..

senyum...x perlu kata apa2...
:)

~Insan Biasa~ said...

putaran hidup ada duka ada gembira.
saya masih mendoakan kebahagiaan akan menjadi milikmu.

Raji berkata said...

hehe cikgu memerlukan teman hidup..
semoga cepat dapat jodoh amin

Afida Anuar said...

Shah, cuba baca ni..

http://genta-rasa.com/2011/02/09/bercerita-tentang-jodoh/

moga perkongsian beliau dapat kasi lagi kekuatan, tuk shah hadapi perihal jodoh ni;)...insyaAllah ada yang terbaik buat cikgu shah..saya doakan.

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Selamat Tahun Baru Dengan Azam Baru
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

yup kita mampu merancang .... namun itu ketentuan Allah jua.... mungkin ade yang tak terlihat dari mata kita tak terjangkau fikiran kita....

kita hanya berusaha dan berserah

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

Jodoh, rezeki, ajal dan maut adalah takdir Allah s.w.t. Allah s.w.t telah berfirman di dalam surah Al-Hadid ayat 22, “Dialah yang menciptakan tiap-tiap sesuatu lalu menentukan keadaan makhluk-makhluk itu dengan ketentuan takdir yang sempurna.”

mR.sYaH said...

akan sampai masanya cikgu.. sabar yerk..

AtiqahNajwa said...

Cikgu..

Kecewa ye.. tak salah utk rasa kecewa.. itu soal hati.
Mungkin ada yg lebih baik menunggu.. Allah lebih tahu apa yg terbaik buat hambaNya..

sissyira said...

salam

percayalah bahawa, ketika Allah mengambil sesuatu kebahagiaan daripada kita, sebenarnya Dia juga sedang membuka pintu-pintu kebahagiaan lain untuk kita =)

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget