WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Friday, March 4, 2011

KITA BAKO RUMAH KAK LIMAH!!

Selamat pagi semua. Seminggu dua ni bila Imanshah berada di sekolah sama ada di padang, di bilik guru mahupun di kantin, semua orang dok bercerita tentang dialog ini.

Kita bakor je rumah Kak Limah!!
Mak ai ghopenya penangan Cerita Hantu Kak limah dah merebak kat sekolah. hampir kebanyakan murid-murid dan kawan-kawan Imanshah dah menonton cerita ini. Dan watak yang paling diingat deme ialah watak Usop, bekas penari kebudayaan yang menggunakan kerusi roda. Dan dialognya beserta memek muka dan gerak tangannya menjadi ikutan deme semua sebagai bahan untuk bergelak ketawa. Nak tergelak juga melihat guru-guru yang gagah lagi macho cuba meniru gaya lembut si usop. Hadus..

Dah tengok ke?? Imanshah layan je, walaupun sebenarnya menonton wayang ke, televisyen ke mahupun VCD bukanlah hobi. Sebenarnya banyak juga perkara yang lebih penting untuk dibuat. Apapun, alang-alang deme dok bercerita, Imanshah tengok le juga. Dapatlah release sedikit stress kan.

Apapun, kita bakor dulu lemak-lemak kita ni!! Hahaha...



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

29 GENTA RASA:

Afida Anuar said...

hehe...nak kata sedap sangat citer tu, takde la. Tapi boleh la.. walaupun macam..errr

Azmer Lias said...

kite bako! kite bako!
hehe

ahmad humairi said...

assalamualaikum,

suke makan koi bako...ghangup!!krup, kruppp....dah meleleh ayo lio.

Citarasa Rinduan said...

selamat pagi cikgu..
hahahhahaha....kak limah........

husin......husin..kita bakor kuih bakar..hahha

Kakzakie said...

Assalamualaikum cikgu,

Kakak dengar juga anak-anak gelak menonton CD tu. tapi kakak memang kurang rajin duduk menonton.

Kelakar agaknya ye...

nurkass said...

hahaha..
mmg lawak citer nih..
kita bakor je ape2 yg boleh di bakor..haha

Cik SHiNJU said...

Uwaaa..x sempat lagi nk tgk filem tu.. :'(

Kaseh said...

kite bako je ..kite bakoo..

khaifaiz said...

kita nak bakor rumah kak limah.. bukannya nak poco-poco

::FAIZ FARISH:: said...

glamer dah usop.. hehehe

~Insan Biasa~ said...

sesekali layanz wayang....releasekan tension....

nur aisya humaira said...

haha..suke benor deme2 ni terikut ye...:)

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

jittt..jittt..semut ...sapa sakit naik atas...

efa said...

tak tgk lg film tu best ka?huwargh...

NzA said...

trkdg budak2 ni mudah sgt trpengaruh kalu tgk cerita2 or iklan kt tv....

princess laila said...

btoll..da jd trademark dah skunk nih sgala ayt dalm citer tuh!

y laila tkjotnyer..lecturer kat maktab skali layan trademark tuh! layan citer xpe gih..huhu~

hysman said...

bile cikgu dah kabo cite nii mcm best..balik solat jumaat ni igt nk singgah dok beli cd cite ni ler..
hehehe

Raji berkata said...

hahaha btol tuh
kalau ulang dialog dlm citer kak limah ni ramai jgak yg respond
nmpk sgt ramai yg dh tgk ;P
cucite cucite..

white rose said...

suke tgk cite arahan mamat khalid ni...

dari cite MAN LAKSA, ZOMBIE KAMPUNG PISANG & HKLBR ni...

bkn ape, bahasa & loghat yg digunakan sngt2 kelakar...

hahahaha...

udah2 le tu usop...

Pn Kartini said...

dengar tu ada..
tapi tak tertengoklah pulokk:)

Sham said...

sekolah aku pulak dialog ni: haa ce citer ce citer...

sissyira said...

salam

layan gak baru ni, tapi 5 minit sebelum habis, itupun tengok di sebalik bantal...tidak sanggup ai nak layan citer hantu..huhu..siap menjerit terpekik dan melolong lagi, padahal bukan apa pun, itu kawan ckp, sbb kita banyak pejam mata daripada tengok.hihi

Hafzan Sarah said...

hantu kak limah cerita jenaka
sangat kelakar buat anak mama
jadi tontonan si muda dan tua bangka
kita bakor kita bakor jadi tema

hantu kak limah cerita jenaka
cerita berkisar di kampung pisang
bukan kisah jembalang atau saka
ce citer ceciter juga diulang orang

:)
entri terbaru: Beranak Sendiri arr

Dinas Aldi said...

Akak tak tengok lagi pelem tu :)

nabilah_2908 said...

sy pun tk tgk lagi cite ni...tunggu raya la gaknya.. ;)

jom ke APA KATA HATI pulak,
FREE VS BUSY

mR.sYaH said...

cerita mmg boleh thnlh.. klaka.. betul tu.. bakar lemak dulu..

nub said...

btoi2..lagi2 blom kawen ni an..rajin skit nak bakaq lemak. kahkah

Qamarul said...

enjit enjit semut...
sape sakit naik atas... ha3

terbaik laa citer nie..
seram pun seram gak..
sebb aku ni jenis tak tgk citer hantu..ha3

Semarak Api said...

hehehe..smlm usop datang opis..dpt tgk die live..sume pkat duk serbu! glemer usop..

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget