WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Thursday, March 31, 2011

MATA YANG BERHARAP

Permohonan untuk bertukar bagi perpindahan pada bulan Jun telah pun dibuka. Dalam mesyuarat guru semalam, guru data telah emmaklumkan bahawa permohonan untuk mengikut pasangan, perpindahan kerana lari dari ancaman akan diutamakan. Hurm, masa untuk lari tiba lagi. Untuk makluman semua, dalam setahun, permohonan untuk perpindahan dibuka sebanyak dua kali. Dan Imanshah antara pendidik yang agak istiqamah dalam mengisi borang perpindahan. Cuma rezeki belum berpihak kepada diri ini.

Eh, kau tak isi ke tukar? Selalunya kau orang pertama ! Sapa sahabat saya.

Entah lah, kali ini nafsu untuk mencuba nasib seakan tiada. Dan seakan masih terbayang mata-mata comel ini meluahkan. Cikgu, jangan lah mintak tukar. Kesian kami budak hoki!! Dalam dilema juga saya. Mata-mata yang penuh mengharap itu, terus berharap dan mengharap!! Argh!! Dilema antara kerjaya dan anak didik!!



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

26 GENTA RASA:

Oasis said...

Aapa alasan paling kukuh cikgu ni nak tukar sekolah? Cecite cecite sket...

Raji berkata said...

alamak kesiannya cikgu..
ala kalau ad alsan utk bertukar mngkin gaji lebih tinggi ke explain kt anak murid ^^
sebab mngkin cikgu boleh plak bwk kelab hoki kt sana kan?
hohoho

Kalamhati said...

kalu buleh bertahan lagi situ better bertahan..
tapi kalu dah burn out..better cari new environment..=)

Melor said...

hahahha.....

Tukang cerita said...

cikgu best kan? anak murid pun tak nak bpisah.... :)

ibuintan said...

samalah kita dalam dilema... dua-dua demi anak murid.... kan

walau hati ibu sendiri pedih dan perit berada di sini

white rose said...

kawin je laa dgn org ipoh...
bermaustatin terus kat perak...

adrenalina said...

mmg dilema....nak balik pun alasan xder yg kukuh lagi huhu

a kl citizen said...

Iman nak lari dari ancaman apa?

Afida Anuar said...

klu nak tukar, nak tukar ke mana shah?

meh putrajaya nak? he he..

tapi kesian pulak kat kat anak-anak tu...

iKhRam said...

jangan la cikgu pindah
saya rasa cikgu dgn sekolah bintang dah secocok amat sgt..

mR.sYaH said...

wah.. bestlh cikgu.. anak murid begitu menyayangi kamu.. teruskan usaha.. jika ada rezeki untuk berpindah.. Alhamdulillah..

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
”Maaf lama kami tak ziarah”

Cian anak didik ko... kalau ko ade hati nak pindah.... mesti nangis guru-guru kat sana kalau ko nak pindah

apa pun anggaplah ianya satu cabaran dan tak semestinya perpindahan itu baik..... kalau kodah serasi apa salahnya bertahan di sekolah tu....

rasanya murid-murid memerlukan kamu...........................

Izzah Al-Maliziyyah said...
This comment has been removed by the author.
Izzah Al-Maliziyyah said...

Assalamu'alaikum wbt cikgu...

Aha, sekarang ini tengah musim cikgu-cikgi 'galak' mengisi borang/ online pindah sekolah.

Dan alasan 'ancaman' memang sangat berkesan. Hasilnya, kawan-kawan saya telah selamat berpindah dengan jayanya (reffer kes kuarters guru dipecah masuk)~

Tambahan:
Bolehlah diamalkan doa ini untuk kebaikan tempat sekarang dan akan datang.

"Dan katakanlah (Muhammad), ya Tuhanku, masukkan aku ke tempat masuk yang benar dan keluarkan (pula) aku ke tempat keluar yang benar dan berikanlah kepadaku dari sisi-Mu kekuasaan yang dapat menolongku." [al-Isra': 80]

Muhammad Adam bin Roslan said...
This comment has been removed by the author.
~Insan Biasa~ said...

...cgu menjadi harapan anak bangsa....berkorban apa saja....

~mungkin iman boleh pertimbangkan cadangan WR tu kan?....~ hehehe

nurkass said...

emmm..
kalau hati dah sayang mmg berkira2 jadinya..kan

ZWAN SABRI said...

Aiseyh, Klaw zwan pown, dilema jugak nak tukar or x.. erm, jalan terbaik, apa kata cikgu solat istikharah.. ;)


MySuaraBlog: Jam Tangan dan Lelaki

gadisBunga said...

eh, nak mintak tukar ke mana tu?

wahida said...

nape cikgu suka nak tukar sekolah...ce citer...

Sham said...

mu nok klik kelate ko...? ada can ke bro...?he hee...

Insan Marhaen said...

satu hari tu nanti... adalah rezeki!

Al Falah Al Has said...

eleh..ni mesti ade sbb lain nk stay..mata-mata yg mengharap..hehe..
ckgu twrn sy dan cdgn sy sntiasa terbuka n sama..yeah3..

Woofer Storm said...

tukar skolah,ibarat nak kena tukar menu makanan ni...so perut pun belajar tima makanan baru yang nak hadam..heeeeee

faridalazim said...

cikgu,dah x igt budak debate eh?budak hoki je.kalau nk pindah pon igt eh ke "sekolah2" yg dinyatakan sahaja.kalau x sy x leh terima

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget