WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Sunday, March 13, 2011

SETAHUN PEMERGIANMU, ALFATIHAH ALLAHYARHAM SHAHNOUR

Hari ini 13 Mac 2011, genaplah setahun pemergian anak  murid Imanshah, iaitu Sahnour Ani. Setahun yang lalu, anak muda ini pergi meninggalkan dunia yang fana ini setelah mati lemas di Air Terjun Bukit Hijau, Baling, Kedah. Imanshah pernah menulis tentang berita sedih ini DI SINI. Arwah pergi di usia 20 tahun, belum sempat menamatkan pengajiannya dalam bidang Kejurateraan Mekanikal di UiTM Penang. Ajal, maut, jodoh dan pertemuan semuanya rahsia Allah. Satu perkara yang sering Imanshah berpegang ialah, pergi di usia muda insyaAllah semakin kurang waktu dan masa untuk melakukan maksiat kepada Allah. Bagi kita yang masih hidup dan diberi usia yang panjang ini, jangan sesekali sia-siakan nikmat umur yang Allah berikan. 

Sewaktu dalam perjalanan pulang semalam, Imanshah dapat melihat tiga kemalangan di hadapan mata. MasyaAllah sungguh menginsafkan kerana mati boleh datang bila-bila masa. Begitu juga melihat kehancuran Natori di Jepun akibat dari Tsunami. 

Semoga roh anakanda Shahnour ditempatkan dalam kalangan mereka yang beriman. Alfatihah.




TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

27 GENTA RASA:

shahjiehan said...

al fatihah... btoi tu mati bila2 masa je...

nub said...

AL-FATIHAH....

IeRa said...

al-fatehah..

ckLah said...

Innalillahi....


*Selamat bercuti. Salam buat bondamu. Moga beliau sihat.

NzA said...

Al-fatihah...semoga arwah ditempatkan disisi org2 briman..amin..

trkenang ogos lepas seorg ex-student akak jatuh dr asrama UM n meninggal. semasa beritanya trsiar di TV3 n s.khabar akak xtau yg dia bekas anak didik sehingga ibunya menghubungi akak utk menyampaikan pesanan arwah.....sedih sgt.

Firdaus Kasim said...

kelapa muda pun leh jatuh ke tanah.. fikir2 kan lah

Kaseh said...

alfatihah utk arwah....

fakhruddin said...

alfatihah buat sahabatku shah nour...

Alang Ridhwan said...

alfatihah..

Dinas Aldi said...

Al-Fatihah buat arwah Shahnour..

Amy Syaquena said...

Al fatihah.. ni kes yang kuar tv dulu tu ke..

kakcik said...

Semoga rohnya aman di sana. Al Fatihah.

Afida Anuar said...

Al-Fatihah, moga Allah tempatkan dia di kalangan hambaNya yang beriman. InsyaAllah.

leyzajamil said...

AlFatihah untuk arwah..
pasti ada banyak kenangan manis antara kamu berdua sebelum ni..

abid_PM said...

:'(

siti murni said...

Al-fatihah buat arwah..
mati itu pasti..

gabbana said...

='( terigt masa saya jaga dia dulu, bergurau senda ngan dia. trigt suara kanak2 dia yg high pitch tu...

semoga allah menempatkan ruh allahyarham di kalangan hamba-hamba yg dicintaiNya biidznillah...

hazlin said...

alfatihah buat arwah..

memang ramai dah anak murid akak yg meninggal muda.. semuanya ada hikmahnya..Allah lebih menyayangi mereka..

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

Al-fatihah buat arwah...

iKhRam said...

adakala
bila kita sayang, kita terkenang-kenang..
saya pernah berperasaan seperti itu..
al-fatihah

Pn Kartini said...

Al-fatihah..

Moga rohnya dicucuri RahmatNya..Amin

mie said...

al fatihah...
sama-sama kita menyedekahkan al fatihah..

nurkass said...

innalillah...
al-fatihah..

Kalamhati said...

al-fatihah utk arwah..

hmm sedihnya

Un Phat Lee said...

al fatihah.

nabilah_2908 said...

Al-fatihah buat arwah Shahnour

jom ke APA KATA HATI pulak,
AYAM BERMACAM AYAM

Raji berkata said...

innalillah..
betul maut boleh dtg bertemu kita bila2 masa sahaja..

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget