WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Tuesday, April 12, 2011

APABILA ISTERI MENANGIS

Jika isteri menangis dihadapanmu
Hargai lah ia sebelum terlewat
Jika seorang isteri menangis dihadapanmu,

Itu bererti dia tidak dapat menahannya lagi
Jika kau memegang tangannya saat dia menangis,
 Dia akan tinggal bersamamu sepanjang hidupmu
Jika kau membiarkannya pergi, 
Dia tidak akan kembali menjadi dirinya yang dulu, selamanya!
Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, 
Kecuali d idepan orang yang sangat dia sayangi, dia akan menjadi lemah!

Seorang isteri tidak akan menangis dengan mudah, hanya jika dia sangat menyayangimu.
Dia akan menurunkan rasa EGOnya.
Wahai suami-suami, jika seorang isteri pernah menangis keranamu,
 Tolong pegang tangannya dengan penuh pengertian.
Kerana dia adalah orang yang akan tetap bersamamu sepanjang hidupmu di saat kau terpuruk terlalu dalam...


Wahai suami-suami, jika seorang isteri menangis keranamu
tolong jangan sia-siakan kehidupannya.


Saat dia menangis didepanmu, saat dia menangis keranamu. 
Lihatlah jauh kedalam matanya. 
Dapatkah kau lihat dan kau rasakan SAKIT yang dirasakannya keranamu ?

Apakah keistimewaan perempuan ini ? ”



Di balik KELEMBUTANYA dia memiliki kekuatan yang begitu dahsyat..
TUTUR katanya merupakan KEBENARAN, 

SENYUMAN nya adalah SEMANGAT bagi orang yang dicintainya
PELUKAN & CIUMAN nya bisa memberi KEHANGATAN bagi anak-anaknya
Dia TERSENYUM bila melihat temannya tertawa
Dia TERHARU 

Dia MENANGIS bila melihat KESENGSARAAN pada orang-orang yang dikasihinya
Dia mampu TERSENYUM dibalik KESEDIHANnya
Dia sangat GEMBIRA melihat KELAHIRAN

Dia begitu sedih melihat KEMATIAN
TITISAN air matanya bisa membawa PERDAMAIAN
Tapi dia sering dilupakan oleh SUAMI kerana satu  hal
Bahawa “Betapa BERHARGAnya dia”…
Sebarkan ini ke SELURUH ISTERI2 yg solehah dan SUAMI2 yang kamu kenal agar mereka tidak lupa bahwa ISTERI mereka begitu berHARGA… Dan sangat berHARGA.

.......perkongsian dari FB seorang teman......




TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

12 GENTA RASA:

NzA said...

Bangga menjadi seorang wanita yg bergelar anak, isteri n ibu......

Afida Anuar said...

Ingtkan Shah yang karang sendiri...dah habis kagum dah saya baca... he he..

siti murni said...

dah pernah baca jugak..:)
itulah keistimewaan wanita...isteri dan ibu...:)

MR. SYAH said...

menarik.. untuk bekalan masa depan nih..

anym dan dunia said...

sgt istimewa ! :)

IMANSHAH said...

@Afida Anuar

boleh je ..tapi maleh la, sebab saya belum beristeri

Miecyber said...

Sedihlah pulak baca entri nie...

Peribahasa Jepun ( Part 2 )

Sham said...

sape tak sayang bini ooiii...

p/s:mu ni dah nak masuk tahap wajib kawin dah ni shah...har har...

nur aisya humaira said...

tetibe jdi malu ni...knape ehh??hak2..(gurau je cikgu iman..)

aisya<--nak jdi penyejuk ati en bakal tet tet...hak2

ckLah said...

ckLah menangis di hadapan ckZahan, setiap kali bayi telah selamat dilahirkan...




(pssst: Kita bakor dia malam ni yob....4-o hohoho!)

NuSaNa NoSa 91 said...

klu seorg isteri m'bebel, dia bgtau enda yg betul~ ^_^

lalink7 said...

say no to si isteri cengengg!

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget