WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Wednesday, April 20, 2011

BEKENG

Hati agak tidak tenteram. Teringat kata-kata seorang teman tadi, kamu ni garang juga ya? Oh sahabat, garang bukan sebarang garang, garang kita kena bertempat. Rasanya Imanshah dah sembilan tahun bergelumang dalam dunia pendidikan ni, sudah tiba masanya kita menunjukkan sikap CHENGE atau BEKENG kita. Mohon maaf kepada beberapa pihak yang terkena tempias "amukan" Imanshah hari ini. Kadang-kadang ianya diluar kawalan kita.

Imanshah ada beberapa rankap pantun. Kalau sudi belilah pantun ni berkaitan dengan sikap amarah.

Kalau tuan ke tanah jawa
Belikan saya kebaya nyonya
Kalau amarah beraja di jiwa
Tolong tunjukkan apa ubatnya?


Tinggi tinggi pohonnnya laici
Tinggi lagi pucuknya nangka
Marah bukan beerti benci
Namun mengapa disalah sangka??


Terbang sekawan si rama-rama
Membawa hati lara dan hiba
Berbuat baik tuntutan  agama
Namun mengapa di balas tuba??



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

14 GENTA RASA:

ckLah said...

Anak sapo tu. Meme napok bekeng sungguh deh!

senyumSOYA said...

x reti nak beli pantun..

tapi nak try..

minum air bawah payung,
air kelapa sedap rasanya..
salah sangka boleh dibendung..
sentiasa istigfar pada diriNYA..

hehehe..(^^~

pantun x reti..

Afida Anuar said...

Uuuuu...takottttnyerrrr... he he.

nak pantun pun tak reti gak. Tapi tak silap saya la shah,salah satu ubat marah adalah....
























kahwin!...

ngeeeeeee...^_^

Ayuni said...

hm, sye x phm sgt bahasa Kelantan....

n@m@n said...

kito loni tokleh bekeng lebih² doh..masuk paper nt..hehe

Dinas Aldi said...

wok aloh, bekeng sungguh muka baby tuh! sekali sekalo maghoh jugok, tokleh tehe, nok wat gano.

NuSaNa NoSa 91 said...

bekeng = loghat trg ngan kelantan..
bengkeng = bahasa baku, dlm kamus dewan~ ^_^

tp makna sama je.. garang~ ^_^

Rozuan Ismail said...

BEKENG SUNGGOH GAMBAR ADIK TUH,TAKUT ABE TENGOK

adrenalina said...

"olooohhh...bekeng nyo dio" ini iklan kicap M.H Mohd...hehe =)

Kalamhati said...

bekeng bertempat tu kdg2 keno jugop..bukannyo nok bekeng tak tentu pasal..betul dop

Miecyber said...

Marah bertempat takper...

Top 10 negara sihat

azrinrahim said...

kalo marh ad sebb yg munasbh, cikgu iman tak perlu tkot.. marh shja kaloperlu dan itu yg akan mengubah diri mreka..huhu

♥ QaseH ♥ said...

org knl nama bb tu,,,Muhammad Dzal Adha anak member kiter,,,http://girlperak.blogspot.com/2010/09/contest-memek-muka-si-manja.html

MaMa_AdHa said...

salam...
saya adalah ibu kepada empunya gambar.
tak salah nak letak atau nak guna gambar anak saya.
tapi silala beritahu kepada keluarganye.

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget