WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Friday, April 29, 2011

JUMAAT INI KITA TERUS BERNAFAS

Salam jumaat buat seluruh umat Islam di dunia. Moga kehadiran penghulu segala hari ini ditempuhin dengan rasa ketaatan dan kecintaan buat Sang Pencipta Yang Maha Agung. Hari ini Jumaat bersamaan 25  Jamadil Awal 1432 Hijrah Alhamdulillah, masih bernafas kita saat ini menghirup udara pemberianNya, moga tindakan kita hari ini penuh keberkatan. 

Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: ”Tujuh golongan manusia yang akan diberi perlindungan oleh Allah dalam naungannya di hari yang tiada naungan melainkan perlindungan Allah itu sendiri iaitu:Imam (pemimpin) yang adil, pemuda yang sentiasa beribadat kepada Allah, lelaki yang hatinya sentiasa terpaut dengan masjid, dua orang yang saling cinta mencintai kerana Allah di mana keduanya berkumpul dan berpisah kerana Allah, seorang lelaki yang diajak oleh wanita rupawan serta berkedudukan tinggi untuk melakukan zina, lalu ia menjawab, “Aku takut kepada Allah”, seseorang yang bersedekah dengan sesuatu sedekah lalu menyembunyikan sedekahnya itu sehingga tangan kirinya tidak mengetahui apa yang dibelanjakan oleh tangan kanannya, seseorang yang mengingati Allah di tempat yang sunyi lalu mengalir air matanya.” (Riwayat Abu Daud, Tirmidzi dan Ibnu Majah)


Hari ini mood berbaju MELAYU. Semoga bertemu lagi, Assalamualikum


TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

23 GENTA RASA:

Afida Anuar said...

Tu mesti gambar masa umur 17 tahun kan? kan? kekekekeke...

PS: thanks shah..for tazkirah.. pendek tp moga bagi manfaat tuk semua..

Miecyber said...

Semuga kita masuk dalam senarai..


Handphone untuk orang buta

IMANSHAH said...

@Afida Anuar

gambar tahun lepas, umoq 30

nurkass said...

ya allah..
anak sapelah tu..
bukan main segak bergaya dgn baju melayu..haha..

info yg bagus dik..thanks for sharing..

mie said...

amin!!!
jadikan penghulu hari dengan kesucian harinya..
eheheee

gadisBunga said...

ye ke gambaq tahun lepas? nampak mcm 5 tahun lepas je. hu~

Encik Suami said...

samalah..saya pun pakai baju melayu gak hari nie.
Nanti solat jumaat..iman jadi imam..saya jadi makmum ye.masjid mana ye?

jemput terjah new entry

1) (>.<) Selamat Ulangtahun Sayang (>.<)

Kakzakie said...

Tazkirah yg baik....

Macho cikgu berbaju kurung. Mesti murid cikgu hari ini semua belajar lebih bersemangat...

zaty luvlianncezzz said...

mcm lelaki melayu terakhir pn ada.hahaha

Woofer Storm said...

jumat hari yang mulia bro..

*ensem pakai baju bro^^

Oasis said...

salam Jumaat...

Sedang meneka neka apakah tajuk khutbah pada hari ji...

azrinrahim said...

thnkx abg iman atas perkongsiaannya.. incya-Allah menjadi berakah bt semua orng..incya-Allah..huhu

adrenalina said...

mcm baca khutbah pulak...hehe

ni agak2nya mesti gmbar pd tahun mula2 posting kan????

Ayuni said...

smart!

sonata anak kancil said...

semakin cepat masa berlalu - semakin pendek usia - alhamdullilah syukur hingga saat ini masih terus bernafas!

tahniah - masih memertabatkan baju melayu! bertambah hensem...he3x

Sham said...

syukur sangat2...!

KUREKURE COMEL said...

beruntungnya menjadi lelaki kan.....
kalau mina jd lelaki..mina dah kejar semua tu...

Citarasa Rinduan said...

hensemnya cikgu

agak2 nak tunggu umai tak?? hahahah

Izzah Al-Maliziyyah said...

Assalamu'alaikum wbt cikgu...

Salam Sayyidul Ayyam. Segala puji bagi Allah, Rabb sekalian alam yang masih memberi peluang kita menghirup nikmat hari barakah ini. Moga ada kekuatan dan ketenangannya~

Tambahan:
Mood hari Jumaat kaum hawa biasanya berjubah.

Ummi Humaira said...

assalamualaikum dik iman

mudah2an kita berada di dalam salah satu dari 7 golongan tu, insyaAllah.

wahhhh segak bergaya.. nak menantu pun lambat lagi.

~Nabilah~ said...

huyyoo!!!dh mcm nk pegi kawen jer...hahaha

h A n Y S said...

Syukur Alhamdulillah masih bernafas saat ini..n thanks utk short tazkirah tu cikgu..sangat bermakna!
btw, hensem gambo?! ngeh ngeh ngeh =p

siti murni said...

Alhamdulillah..syukur. Masih bernafas dan diberikan rezeki dan kesihatan yang baik.

ish..ish...segak nya! cikgu sapa la ni...hehehe

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget