WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Thursday, April 28, 2011

TENDA BIRU

Secara rasminya, hari ini Imanshah menerima kad undangan perkahwinan dia. 

Jemput tau, jangan tak datang!!
Kalau saya datang, awak kena masak menu istimewa ye..
Cantik nama kamu berdua. Memang sesuai. Nama dah dekat sama, nama ayah pun dekat sama. Memang jodoh.

Itulah perbualan antara saya dan dia. Saya tahu dalam hati kami tetap ada getar masing-masing. Dan saya pasrah, semuanya atas ketentuan tuhan. 

Kamu semakin berseri menghampiri hari bahagiamu. Kudoakan semoga bahagia! Masih terngiang-ngiang usikan sahabat, nampaknya nanti ada yang menyanyi lagu TENDA BIRU di hari perkahwinan Miss X. Dan Imanshah tetap tersenyum, walau di dalam ada duka yang bertandang. InsyaAllah, undanganmu, akan kupenuhi!




TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

23 GENTA RASA:

Nazsabrina Iman Zulfikar said...

hehehe...imanshah...saya kan ada ;)

Rozuan Ismail said...

sabar ye imanshah..you can get better.

dindingkosong said...

tak sengaja, lewat depan rumahmu...
ku melihat, ada tenda biru...
dihiasi indahnya janur kuning...
hati bertanya pernikahan siapa....

sob sob sob...

aleeyaqaisara said...

jodoh pertemuan kan.. :)

adrenalina said...

sabar itu tanda org2 yg beriman... =)

nur aisya humaira said...

wahhh,bagusnye cikgu iman...:)
kalau aisya mintak maaf laa, undangan tk dapt dipenuhi...hatiku tak kuat nak tgk kalian di ats singgahsana indah..:(

sabor je laa...:)

gadisBunga said...

alamak. tak best ok! (nada emo)

Afida Anuar said...

oh...

Alang Ridhwan said...

ooohhhh.. memahami.. bawak sabar cikgu....

Citarasa Rinduan said...

berkesan di jiwa ayu saat ini..
merasai sakit dan sedih jiwa cikgu iman..

pasrah yer cikgu

Dinas Aldi said...

tabahkan hatimu, dik.

a kl citizen said...

moga Allah mengurniakan iman, wanita solehah penyeri hidup tak lama lagi. saya doakan.

Azmi said...

tak po lah...nak bt lagu mmana.....

KUREKURE COMEL said...

lupakan aje....terus melangkah dgn senyuman.....smile

NzA said...

bunyi mcm org frust je adik akak sorg nie....meh sini, kt rumah akak ramai anak2 dara...ngeh..ngeh..ngeh...

HR by HaziqRidzuan said...

alahai sedihnya cikgu...huhuhu, saya suka lagu tenda biru tu..Tanpa undangan...Diriku kau lupakan
Tanpa putusan..Diriku kau tinggalkan
Tanpa bicara....Kau buat ku kecewa
Tanpa berdosa....Kau buatku merana

ibuintan said...

sabar... dia bukan jodoh Iman


relakan dia, doakan dia bahagia

Kalamhati said...

Uhuuu tumpang bersedih..

takpo2..ada tu pengubat jiwa nnt..insyaAllah!

Qamarul said...

man Tenda Biru tu ape??

wer papehal pun aku ade wer. aku sentiase di sisi kou. huhu

~Nabilah~ said...

lupakan sje...juz go on with ur life....maybe die bkn jodoh.....

shahjiehan said...

jom.. nk g jugak....

iKhRam said...

mr imanshah.. u kene cari calon cepat2 yer.. supay atenda biru tu jadi tenda kaler lain.. tenda merah ker? tenda kuning ker..

pinjam jer sapa2 utk dibuat teman pada hari bahagia dia kat sana.. bukan nak berlawan tp.. kurang anda tak sedih,.. dan die pun tak sedih

p/s- duka di hati hanya tuhan saja yg tau

Sang Asura said...

tu la...kan dah terlepas.sy dah ckp dari dlu lagi.jgn bagi pisang berbuah dua kali.skang ni xtau brp kali dah pisang berbuah.

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget