WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Saturday, May 21, 2011

GAMBAR SEKITAR TRAGEDI TANAH RUNTUH RUMAH ANAK YATIM AL-TAQWA

Petang tadi, Imanshah menerima maklumat daripada seorang sahabat berkaitan tragedi tanah runtuh di Rumah Anak Yatim Al-Taqwa, Hulu Langat. Dengan perasaan ingin tahu, Imanshah cuba menyelidiki berita tersebut di internet. Malangnya internet bermasalah kerana hujan di Ipoh. Lalau, Imanshah hanya berkesempatan menonton berita tersebut melalui Buletin Utama, TV3. Sungguh sedih dan sayu mendengar berita tersebut, dan Imanshah rasakan seluruh rakyat Malaysia juga bersedih atas tregedi yang menimpa mereka. Bersamalah kita sedekahkan Al-Fatihah buat anak-anak yatim ini yang telah pergi meninggalkan kita. Dan kita sama-sama berdoa agar baki yang belum ditemui selamat hendaknya. Hanya gambar yang dapat bercerita tentang tragedi ini.











TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

21 GENTA RASA:

cucu umie said...

ayie thu berita nie melalui tv3 tadi..semptkan diri tgok tv..huhu btw, semoga roh anak2 yatim yg meninggl tadi dtempt diklgn orng yg berimn..amin44x

Sue's said...

bila berBW baru dapat berita ni.. innalillah pada yang terlibat, semoga perginya mereka kepada Allah menuju Syurga. Al-Fatihah

white rose said...

Allahu Akbar...
dari ptg dah tau, tapi xde gambar2...
malam ni baru ade gambar2nya...

ya Allah, selamatkanlah anak2 yang tidak berdosa ini...

gadisBunga said...

berita ni mmg mengejutkan. ujian yg besar untuk anak2 yatim tersebut khususnya dan kepada kita semua umumnya.

Rozuan Ismail said...

Al fathah buat adik-adik.Ya Allah sedih tengok =(

Insan Marhaen said...

IM juga sempat ikuti melalui Astro. amat simpati. jika masa-masa IM aktif dengan NGO dulu kalau dikerah ke sana, IM mesti sampai..

Dinas Aldi said...

Ya Allah, sedihnya tengok, terutamanya gambar terakhir tu..

Semoga yang pergi itu ditempatkan bersama orang2 yg beriman. Al-Fatihah.

zarazueyin said...

alfatihah utk semua mangsa yg terkorban :(

adrenalina said...

al-Fatihah... semoga roh mereka dicucuri rahmat dan semoga kita mendapat iktibar dari semua kejadian ini

iman said...

al fatihah...sedihnya..ya Allah..

NzA said...

sedih dgn berita yg disaksikan...al-fatihah.

::FAIZ FARISH:: said...

sedih tgk gambar

maiyah said...

assalam..

mmg sedih mngalir airmta sy.. dr Allah kita dtg pada Allah kita kmbli.. Al fatihah

norfaridahanum said...

ingat sangat membantu tenaga kerja..tapi kesempatan yang diizinkan Allah hanyalah untuk menyedekahkan AL-fATIHAH kepada yang pergi menemui Ilahi dan mendoakan keselamatan mereka yang masih terperangkap

Azmi said...

sedih tengok diorang ni...ujian Allah..

syrupmasin said...

kesain dengan dyorg..adoii al fatihah..

Afida Anuar said...

Dengar anak yatim je pun dah cukup meruntun jiwa..apatah lagi mendengar musibah begini yang menimpa anak-anak yatim. InsyaAllah...syurga tempat kalian...

h A n Y S said...

sangat sayu~

Kakzakie said...

Sedih dan sayu... Anak-anak yatim yg perlukan perlindungan pergi dgn begitu tragis sekali....

Allah juga yg tahu mengapa?...

Izzah Al-Maliziyyah said...

"Tiada suatu bencana pun yang menimpa di bumi dan (tidak pula) pada dirimu sendiri melainkan telah tertulis dalam Kitab (Lauhul Mahfuz) sebelum Kami menciptakannya." [al-Hadid: 22]

Salam Takziah buat seluruh ahli keluarga anak-anak yatim Al-Taqwa. Moga roh mereka dicucuri rahmat dan ditempatkan bersama hamba-hamba-Nya yang soleh. Ameen Ya Rabb~

Tambahan:
Alhamdulillah, baru ada rezeki untuk melintas ke Hok Sengoti. Selamat Hari Guru juga buat Cikgu Imanshah.

iKhRam said...

salam
salam takziah saya utk mereka

pada yg telah tiada
semoga roh2 adik2 ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman

dan pada yang masih ada
semoga diberik kekuatan utk meneruskan kehidupan..

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget