WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Saturday, May 28, 2011

KETIKA NAMA SEDANG WANGI

Alhamdulillah, cuti pertengahan tahun akhirnya menjengah jua. Cepat benar masa berlalu, terkenang cuti pertengahan tahun lepas dihabiskan di ROME, Italy.Nak baca klik SINISINISINISINISINISINI, dan SINI. Hurm, dah separuh perjalanan persekolahan untuk tahun 2011 dilalui. Fasa pertama sudahpun berlalu kini fasa ke dua yang lebih mencabar bakal menjengah dua minggu dari sekarang. Apapun untuk fasa yang pertama Imanshah rasakan ada sedikit peningkatan dan kepuasan dalam kerjaya. Pertamanya keputusan SPM 2010 bagi matapelajaran yang diajar meningkat dengan banyak. Alhamdulillah berkat teamwork yang baik dengan rakan panitia. Dan untuk tahun 2011 Imanshah doakan keputusannya akan terus meningkat.

Selain itu, pasukian hoki Imanshah berjaya memenangi Kejohanan Hoki SBP Zon Utara buat pertama kali setelah enam tahun mencuba, walau kami tewas di peringkat kebangsaan, namun ianya cukup sebagai permulaan kepada kebangkitan kami. Dan terbaru, pasukan bahas Imanshah berjaya mengulangi pencapaian tahun 1996 apabila layak ke pertandingan akhir Piala Perdana Menteri Julai nanti. Inilah antara kepuasan yang tak dapat digambarkan sebagai seorang pendidik.

Apapun, seringkali juga Imanshah tertekan dengan persekitaran sekolah yang inginkan kecemerlangan dalam segenap aspek. Dan dengan tekad serta kesungguhan, akhirnya usaha selama ini dirasakan berbaloi. Orang kata, kalau nama sedang wangi, semuanya dipuji. Hilang segala tohmahan dan cop mohor BUDAK NAKAL. Dan Imanshah tidak terlepas dari menerima situasi ini. Dan Imanshah takut suatu hari nanti, ibarat roda kita bukan sahaja jatuh, malah terjelepuk dan di saat itulah kita seolah-olah tiada dipandang walau sebelah mata pun. Sebab itulah Imanshah tak pernah ambil peduli dengan pujian-pujian melangit yang diberikan. Begitu juga dengan anak-anak buah Imanshah. Mereka diterapkan dengan sikap merendah diri dan tidak terbuai dengan kejayaan. Pada Imanshah kita tidak hidup dengan pujian dan kita tak kan mati dengan kejian.

Apapun kepada pasukan yang kalah, jangan putus asa. Kita dah bersama 8 tahun lamanya, dan situasi jatuh dan bangun pasti ada. Memang perit untuk menerima apatah lagi seolah-olah sumbangan yang diberikan selama ini untuk menaikkan  nama sekolah seolah-olah dinafikan. Begitulah resmi manusia, kebaikan yang banyak akan tenggelam bila sekali membuat keaiban. Bersabarlah! Allah bersama dengan orang yang sabar. Apapun terngiang kata-kata mantan pengetua " BERPINDAH SELAGI NAMA MASIH WANGI" !!!


TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

7 GENTA RASA:

gadisBunga said...

salam. anggap je pujian tu sebagai pemangkin untuk lebih maju. :)

cucu umie said...

anggp saje kejayaan yg diperolehi sekrng sebgai pemngkin untuk lbh berjaya kelak

ibuintan said...

BERPINDAH SELAGI NAMA MASIH WANGI" !!!

yes.. stuju sangat

tahniah berjaya melawan tekanan dengan memberikan kejayaan

nur aisya humaira said...

Assalam cikgu iman..:)

Tahniah diatas kejayaan itu...:)

Citarasa Rinduan said...

INI lah lumrah di sekolah..
ingin yang terbaik..

bagi ayu, cikgu iman mmg TERBAIK

iKhRam said...

biasalah.. di mana2 pun.. kehidupan kita umpama roda.. dato' siti pun macam tu juga..
tp roda yg paling teruk adlah roda mawi.. hahaha.. senang sangat berputar arahnya...

Afzainizam said...

,=====,o00o Ponn..Ponn.Ponn..
//__l_l_,\____\,__
l_---\_l__l---[]lllllll[]
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara”
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jom Terjah entry terbaru ??

jenis jenis kereta mpv

yupppp selagi ada kudrat kena kerah lerrr mengharumkan nama sekolah

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget