WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Sunday, June 26, 2011

VIDEO AMAH INDONESIA DIPANCUNG DI ARAB SAUDI

"&g;

Video di atas  ini memaparkan berita dan visual  Ruyati Satubi, amah Indonesia dihukum pancung di Arab Saudi pada Sabtu (18/6). Dia dihukum pancung kerana membunuh isteri majikannya, Khoiriyah Omar Moh Omar Hilwani pada 12 Januari 2010. Mangsa telah ditetak beberapa kali di kepala dan lehernya ditusuk dengan pisau dapur. Ruyati mengaku membunuh mangsa selepas bertengkar kerana majikannya itu tidak membenarkan dia pulang. Ruyati juga mendakwa majikannya turut memukulnya.




RUYATI SATUBI


JAKARTA - Kerajaan Arab Saudi memohon maaf berhubung hukuman mati yang dikenakan ke atas seorang pekerja wanita Indonesia yang dipancung di Makkah, minggu lalu.  Media Indonesia melaporkan, Duta Arab Saudi di Jakarta, Mohammad Amin Al Khayyat memohon maaf bagi pihak negaranya kerana tidak memaklumkan mengenai waktu perlaksanaan hukuman itu kepada Jakarta semasa mengadakan pertemuan de-ngan Kementerian Luar Indonesia, kelmarin. Indonesia, minggu lalu membantah hukuman itu dan meminta pekerja negara itu diberi pelindungan lebih baik di Arab Saudi. Selain itu, kerajaan Indonesia juga meminta Arab Saudi memulangkan mayat wanita itu ke negara asalnya untuk pengebumian. Kelmarin, Parlimen Indonesia menggesa kerajaan berhenti menghantar pekerja ke Timur Tengah terutama Arab Saudi selepas pembantu rumah Indonesia, Ruyati Sapubi, 54, dipancung kerana membunuh majikannya menggunakan pisau pemotong daging selepas tidak dibenarkan pulang ke Indonesia. Kebanyakan Ahli Parlimen menegaskan Arab Saudi tidak patut mendapat faedah buruh murah Indonesia sehingga Riyadh bersetuju melindungi hak asasi pekerja tersebut.


TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

15 GENTA RASA:

PutraRocker said...

sunnatullah o_O

Andrik McVean said...

i thought bunuh hukumannya bunuh in islam?

NzA said...

Hish seramnya....slamber je tgk si pemancung tu lalukan kerja...

yatie Awang said...

ya Allah...macam tu dia jalankan hukuman, subhanallah...video tu , boleh di paparkan pulak

Rozali said...

Assalamualaikum Imanshah

Subhanallah
moga Allahyarhamah diampun oleh Allah

Wassalam

FAUZI NOR said...

fuyooo. dashyat la...

mahu ke universal studio,
jom la.. heheh

amna said...

tak sanggup nak play video tu. baca description pun dah boleh ngilu sluruh tubuh :'(
innalillah..

Roza Ami Nanomiya said...

tak sanggup nak tgk

ni jadi isu dah antara indon dan mesir


tp tu lah. pekerja2 indon ni kat mana2 selalu buat masalah

nyanyisunyi said...

Kebetulan harini line sgt slow..jd akak tk boleh tenguk video tersebut...mudah2an hukuman tersebut jadi pengajaran pada org lain.

blog-tips-kurus said...

mujur tak boleh tengok!
macam ala ala CSI ke?!

Azlan Hasan said...

Kesian Dia..

miki said...

Pertama diMalaysia dan paling meletop sekarang..

Jangan buang masa daftar dan terus buat duit..,

Terdapat dua pakej disini iaitu pakej percuma dan pakej berbayar.,

Pendapatan berbeza mengikut pakej..,

Mari kita buat duit raya beramai-ramai..,

Ansa dibayar RM1 setiap klik yang terhasil dari link anda

Bayangkan jika 100 klik sehari 100xrm1=rm100 sehari,

Jika RM100X30hari=? Anda kira sendiri

Daftar segera

http://www.emailduit.com/?a=2189

IKHLAS.,

SUHAIMI MARZUKI

Duit Internat.,
http://goo.gl/tce9n

Afida Anuar said...

Kalau benarlah dia salah di dunia, moga dia terlepas siksa Allah di akhirat kelak...insyaAllah...

iKhRam said...

ya allah.. seramnya

sgt2 bersyukur menjadi rakyat Malaysia.. aman dan diberi berbagai peluang untuk memajukan diri sendiri.. tidak perlu merantau untk mencari rezeki

tp tak semua dari kita yang bersyukur

freeman said...

alfatihah

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget