WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Monday, June 27, 2011

HADIAH HARI GURU DARI MAT PUNK

Salam dan selamat menyambut hari Isnin semuanya. Sekejap je hujung minggu dah nak kerja balik. Rasanya hari ini Imanshah agak sibuk di sekolah, Imanshah tinggalkan kalian dengan beberapa cerita lawak. Walau dah selalu baca, buat-buat ketawa je lah ya. Nanti bila dah habis kerja , bolehlah ziarah kawan-kawan semua.

HADIAH HARI GURU


Suatu pagi di dalam sebuah kelas 4 Slow, di sebuah sekolah rendah, di kawasan pedalaman. Cikgu sedang memberikan cadangan kepada murid-muridnya tentang hadiah sempena Hari Guru esok.


Cikgu: Saya tak kisah apa-apa jenis hadiah yang kamu nak berikan.

Murid: Tapi cikgu, hadiah yang macam mana?

Cikgu: Cikgu cadangkan begini, jika bapa kamu penanam jagung… jagunglah hadiahnya, jika nelayan, ikan pun boleh..

Murid-murid: Ohh…. begitu..

Keesokan harinya, penuh meja cikgu itu dengan pelbagai hadiah… macam-macam ada. Tersenyum lebar cikgu ….

Hah, kenapa kamu berpeluh ni Mamat? Datang lewat pulak!

Mamat: Usung hadiah cikgu… tu ada kat luar kelas.

Cikgu: Ya.. Allah, batu nesan Mat?????

Mamat: Ha….aaa (dengan bangga)

Cikgu: Ayah kamu kerja apa?

Mamat: PENGGALI KUBUR cikgu.

Cikgu: Patutlah.







MAT PUNK

Seorang orang tua sedang duduk di kerusi di sebuah taman bunga sambil menikmati udara petang.. Tiba-tiba seorang anak muda bergaya punk duduk di sebelah si atok tersebut... 

Rambut anak muda itu dicat kuning dan hijau, sementara rambut-rambut yang berdiri dicat jingga dan ungu. Di sekeliling matanya diwarnakan hitam. Orang tua itu lama menatap si punk tersebut... Merasa terganggu dengan tatapan orang tua itu.. pemuda punk itu bertanya.. "Eh, pakcik.. kenapa tenung saya macam tu..? apakah dulu waktu muda pakcik tidak pernah buat kerja yang gila-gila?" 

Setelah menarik nafas panjang... orang tua itu menjawab.. "Tentu saja pernah. Dulu aku pernah mabuk teruk.. dan ketika mabuk itulah aku merogol seekor burung kakatua. jadi sekarang ini aku keliru... jangan-jangan kamu adalah anakku."




TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

14 GENTA RASA:

yatie Awang said...

hahaha....cerita yg bawah tu, sampai situ fikir dia, macam2

zarazueyin said...

hehehe...
kelakar cite ni
buat sy tersenyum di pagi hari ;)

Afida Anuar said...

:D

kalau jual kereta, takkan nak bagi kereta kut!... hik

Roza Ami Nanomiya said...

bijak org tua tu mengutuk

nurkass said...

haha..mmg lawak..

My Little Diary said...

hahahaha
bapak keje penggali kubur.... nasib baik dia hadiah kan batu nesan, kalau dia hadiah kan tanah 6kaki dalam...lagi haru...

aReTikZ said...

ahakz.. part numba 2 tu yg lawak.. hehe..

Sue said...

dapat batu nesan harap2 insaf la ye... :)

insan marhaen said...

Adik saya pun penggali kubur juga...

Fello Ariza said...

hahaha... kalo bapak polis bwak adiah penjenayah kot kalo mcm tu ;p

conangirlz said...

hahahahaahha..lawak2..

NzA said...

wakaka...hilang jap stress akak..Thanks dik.

ibuintan said...

hahahaha.... kakatua tu, sabar je la

nyanyisunyi said...

hahahaha..hati yg gunda gulana terhibur seketika dgn jenaka imanshah..

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget