WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Monday, June 27, 2011

INSTANET-JALUR LEBAR PRA BAYAR PALING MURAH KINI DI PASARAN


Rakyat negara ini kini boleh melayari internet pada kadar serendah RM1 sehari, menerusi pelancaran jalur lebar terbaik dari Celcom Axiata Bhd. (Celcom), Instanet yang disifatkan caj jalur lebar termurah yang berada di pasaran tempatan buat masa ini.
Lebih menariknya, instanet didatangkan menerusi pakej pra-bayar dengan langganan pertama hanya sebanyak RM30, lebih murah berbanding RM50 pada kebiasaannya dan internet boleh digunakan tanpa gangguan selama 30 hari.
Ketua Pegawai Eksekutif Celcom, Datuk Seri Shazalli Ramly berkata, segmen pelanggan sasaran untuk produk berkenaan ialah pelayar internet yang bermusim seperti belia dan beliawanis, pelancong, surirumah tanpa perlu membayar caj yang tinggi.
“Dengan pakej-pakej menarik dalam Instanet bermula belian pek serendah RM12.50 tanpa modem kepada caj langganan yang paling rendah untuk tempoh harian, mingguan dan bulanan,
“Bayaran atau tambah nilai boleh dilakukan di lebih 11,000 peruncit Celcom sedia ada, sama seperti menambah nilai pra-bayar atau membayar pasca bayar Celcom,” katanya semasa pelancaran Instanet di sini, hari ini.
Mengikut analisa, kesemua pakej yang ditawarkan oleh Instanet adalah jauh lebih rendah berbanding caj yang dikenakan oleh dua pesaing Celcom yang lain.
Mengulas lanjut, Shazalli berkata, bagi pelanggan yang tidak mempunyai modem USB, mereka boleh mendapatkan pakej bundle pra-bayar Instanet yang didatangkan dengan model USB spesifikasi tinggi (muat turun 7.2 Mbps dan muat naik 5.76 Mbps).
“Pada masa yang sama, pelanggan turut mendapat kad sim dengan nilai tersedia sebanyak RM10 yang ditawarkan dengan harga RM108 dan kelajuan sehingga 512Kbps,” tambahnya.
Ditanya mengenai sasaran pelanggan, Celcom berharap dapat menjana 200,000 pelanggan baru menerusi Instanet menjelang hujung tahun ini. SUMBER : MYNEWSHUB
Maklumat lanjut boleh didapati dengan melayari laman http://www.instanet.com.my/index.php

Kalau ada yang pra-bayar macam ni macam menarik juga. Selalunya kalau bercuti panjang di kampung, memang ada masalah sebab maxis tak de line di kampung. Kalau sebulan bercuti makanya sebulan lah tak online. Jika ada pakej pra-bayar dari celcom , rasanya macam nak cuba bila sesekali pulang ke kampung. Tambahan pula, broadband dah ada, tinggal beli sim card je. Kemudian jika nak guna, pergi ke kedai CELCOM yang berhampiran dan tambah nilai sahaja. Nampaknya CELCOM mendahului para pesaingnya untuk segmen pelanggan bermusim. Tahniah!!


TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

9 GENTA RASA:

Kalamhati said...

gud news ni..nmpk gaya keno beli simcard celcom la pulop..hehe

Rozali said...

Assalamualaikum Imanshah

jangan mula2 ajer laju
lama2 nanti....

Wassalam

sarah-najwan said...

kalu doh ado bb line celcom camne?
ni mace byr hari2 ko?..huhu..akak kureng pehe..hehee

insan marhaen said...

IM dulu ada beli celcom 1G tapi lembabpnya serupa je. IM tukar balik guna streamx.

IM tak ada laptop untuk diguna masa balik kg.

alif haris said...

tp masalahnya kt kg kkdg line die bengong .. haha :D

MR. SYAH said...

kurang sikit klu internet macam ni..

iKhRam said...

internet ni makin lama makin murah kan?? huhuhu

Unknown said...

kampung2 aku 3g xda. Streamx pun pyah wayar kabel slalu rosak. Kna la langgang broadband celcom. Mahal la rm5 shari .

Unknown said...

kampung2 aku 3g xda. Streamx pun pyah wayar kabel slalu rosak. Kna la langgang broadband celcom. Mahal la rm5 shari .

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget