WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Monday, June 13, 2011

KASIH ABANG KEPADA ADIKNYA

Sekadar entri dengan sekeping gambar ilustrasi seorang pelukis. Apa makna gambar ini kepada rakan-rakan? Kongsilah cerita kasih sayang kalian di HOK SENGOTI. Hinggaa ketemu lagi.. 


SUMBER GAMBAR : MYNEWSHUB

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

23 GENTA RASA:

luahfikiran said...

SALAM,
KITA, YG ALLAH ANUGERAHKAN PELBAGAI KELEBIHAN, REZEKI DAN KEMUDAHAN INI, INGATLAH KEPADA ORANG LAIN YANG KEKURANGAN. LAKUKAN SESUATU MENGIKUT APA YG TERDAYA OLEH KITA UTK MENGURANGKAN KESULITAN MEREKA.

::blog anak jawer:: said...

pengorbanan seorang abg...subhanallah...budak lagi ni...

-Yok mampir diluk = tuntut hak pusaka ketika mereka masih ada...segera..!!!

Afida Anuar said...

Pengorbanan abang buat adiknya...memang tidak ternilai. tersentuh sungguh..

iKhRam said...

air dicincang takkan putus.. biarpun ada saja yg mampu mengugat tali persaudaraan.. tp kekuatan peribahasa itu memang ada benarnya..
saya sebagai seorang abg yg sulung, pada ketika ini percaya hubungan kami memang rapat.. tp bila suatu hari nanti.. saya tak tau.. dorongan nafsu dan keinginan buat semua yg baik menajdi jauh..

tapi kalau kami adik beradik ingatkan ajaran agama.. didikan mak abah.. insyaallah kasih sayang kami seperti yg terpamer dalam gambar di entry ini..

semuanya bermula dari saya.. sebagai seorang abg..!!

zafranss said...

cikgu, come over to jakarta,, u cud witness many more scene even worse than this...

nurkass said...

mmg tak ternilai pengorbanan si abg utk siadik..

Suhami Ahmad said...

Allah hai.....tersentuh hati ni... ='(

Kakzakie said...

Kebejatan insan sejagat hingga alpa dua insan yang begitu lelah menanti bantuan :(

Kamsiah said...

sedih senghoti ambo tgk...

::FAIZ FARISH:: said...

touching

kakcik said...

Kakcik tiada abang, tetapi sebagai kakak sulung kepada 4 orang adik - kasih kakcik buat mereka hanya Allah Yang Maha Mengetahuinya...

Awan Biru said...

Sedih Awan tengok. Tidak terduga dengan kata-kata. Ramai yang akan menzahirkan rasa simpati namun berapa ramai yang akan menzahirkan bantuan agar mereka dapat menjalani hidup normal seperti kanak-kanak lain.

sayangsayangibu said...

sya beruntung ada kakak, abang adik lelaki dan perempuan...merasalah kasihsayang daripada mereka.

NzA said...

sedih tgk pic tu...byk kisah trsrat disebaliknya...

cucu umie said...

seorng abg yang sgt mengasihi adiknyer takkalah kesempitn merundung mereka tetapi kasih syg antara mereka tetap wujud.sgt bermakner..

gadisBunga said...

saya boleh menangis on the spot kalau waktu tgk tu saya tak distracted dengan keje dan hal-hal ofis..

zul permatang badak said...

sedih....melihat kasih bertaaut erat.....
gelisah....melihat pengorbanan dan tanggungjawab.......
sekeping gambar
meruntun jiwa
meresap
hiba.....

NICK IRFAN said...

sian btol dorg ni

nyanyisunyi said...

Tetiba akak rasa sedih melihat gambar ini..terbayang dua org anak2 lelaki akak yg di panggil abg dan adik..jika digambarkan begitu kasih syg si abg kepada adiknya..akak rasa anak akak yg di panggil abg memang sanggup berkorban untuk adiknya...hinggakan akak pernah berkata..

"abg lebih pentingkan adik dr ibu..kalau ibu suruh abg lambat nk buat tp bila adik yg suruh cepat je abg pergi"

muga2 kasih syg meraka akan kekal hingga akhir hayat mereka

Kalamhati said...

Hmm insaf..betapa beruntungya kita..=)

sarah-najwan said...

tgk gmbr ni ada tersurat dan tersirat mcm rumusan pulak..hehe

kesimpulannya..kdg2 kita jgn terpengaruh dgn mata yg melihat secara zahir..

dua kanak2 ini hanyalah secebis kisah masyarakat yg dpt kita lihat..

herumi said...

Salam. Turut bersimpati.

Poster Menarik Membuatkan Anda Terkesima

Rokia Mohd said...

gambar ni bdk dari mana. kesian tgk..

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget