WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Thursday, June 30, 2011

MOOD SUKAN

Lama tak main bola. Dah renggang rasanya sendi-sendi ni. Berada di tengah padang dengan berlari untuk mengejar bola berbeza dengan selalu berada di tepi padang memberi arahan (hoki). Esok petang insyaAllah jika diberi kekuatan, Imanshah akan terlibat dengan satu perlawanan bola sepak antara staf Sekolah Bintang menentang pasukan bekas pelajar. Mengambil semangat kejayaan pasukan bola sepak Malaysia menewaskan Lubnan dan Taiwan, Imanshah berharap pasukan kami akan menang. 

Malamnya pula ada pulak 'dinner' sempena majlis penghargaan guru-guru dan staf. Kalau ikut di hati memang nak ponteng. Tapi memikirkan arahan adalah wajib, maka sebagai yang menurut perintah terpaksa lah hadir. Apa yang nak dihargai tu nanti-nantilah bercerita.

Lusanya pada hari Sabtu kena pula datang ke sekolah lagi. Dengarnya ada larian 1 Murid 1 Sukan. Larian ini serentak seluruh negara na. Semua warga pendidikan kena turut serta. Sama-samalah kita berlari. Kepada rakan-rakan pendidik, Imanshah ucapkan selamat berlari semua. Jangan semput udah le.

Dan cuti hujung minggu ni pun diakhiri dengan satu lagi program sukan. Ada perlawanan hoki pula antara Sekolah Bintang menentang STAROBA. Nampak penuh  dengan aktiviti kesukanan tak? Selagi mampu dan terdaya, kita main je lah. Pesan Imanshah, kalau main, kena bersungguh-sungguh, kalau belajar, pun mesti bersungguh-sungguh. Ok murid-murid?? Jumpa lagi..


TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

5 GENTA RASA:

Afida Anuar said...

Eh ..saya bukan murid2...hik~

apa pun shah, semoga sukses!!

Lelaki Ini said...

hahah!
best2!
mau join!!!
hehehe

Azmer Lias said...

smoga berjaya lwn bola...
hehe
bersukan utk sihat!!

iKhRam said...

alamak.. kene lari jugak.. huhuhh

Zul Fattah said...

majulah sukan utk negara..

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget