WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Friday, June 3, 2011

SUNARTI


 Ingat tak lagi Sunarti?
Kenangan kita yang lalu
Ah sewaktu zaman rumaja kita
Saling bercinta di hujung desa
Kita bahagia sekali
Aku membawamu naik basikal keliling kampung 
Menyanyi lagu hore hore tanda gumbira
Aku rasa akulah manusia paling bahagia saat itu

Oh Salleh juling cemburu buta
Lalu dikhabarkan kepada ayhmu
Fitnah aku ingin melarikanmu
Dush !!sebijik penumbuk hadiah ayahmuuntuk diriku

Lalu kau menangis Sunarti
Melihat aku diperlakukan begitu
Aku sadar aku tak punya uwang berjuta
Juga rupa yang sering jadi taruhan manusia
Aku hanya punya cinta
Namun cinta itu tidak laku pada ayahmu
Duit Sallih juling juga yang dia mahu
Vespa Buruk Salih Juling juga jadi tarikan

Lalu aku lepaskanmu Sunarti
Punahlah harapan teruna desa ini
Untuk memilikimu dek karena beza darjat antara kita
Semoga kau bahagia selamanya SUNARTI..

Ok dak?? Mood zaman dolu-dolu lah. Cerita hanya rekaan semata-mata. Gambar tu gambar saya zaman 60-an dulu..haha

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

24 GENTA RASA:

nurkass said...

aha..cam cerita ibumertuaku pulak..ada tokoh ni..

IMANSHAH said...

@nurkass

haha tak mau lah beribu mertua ngan nyonya mansor

wahida said...

tahun 60an? haha...dah lahir ke?

Eyrique Ettiqazz said...

bawa basikal sahaja..itusebab kamu ditolak oleh ayahnya...apa pun tiada....hahaha...

gadisBunga said...

salleh bin yaakob ke nama laki tu?

IMANSHAH said...

@wahida
ahaha, kat dunia mana entah

IMANSHAH said...

@gadisBunga

salleh tu tak juling

IMANSHAH said...

@Eyrique Ettiqazz

aku sadar kekuranganku leman

Acik Erna said...

camana boleh pilih nama sunarti tu..he he.

cucu umie said...

gmbo abg iman ker?? haha okay xmcm 60an pon.. huahau

Citarasa Rinduan said...

zaman 60 an ???

hahahah..

gaya zaman 60 an, mmg terbaik... tertipu ayu

Cik SHiNJU said...

mak aihhh...
tersedak sunarti membacanya.. :D

Alang Ridhwan said...

bukan ckg lahir djaman 70-an ke??? bila masa pulak ckg naik time machine?

IMANSHAH said...

@cucu umie

gambo lama ni masa muda jaman 60-an

LUTFI SYAFIQ said...

hehe, 60-an? aku masih blom wujud

a kl citizen said...

teringat juga dengan sunarti... bibik lama ibu mertuaku

saiazuan said...

classic gambar :D

sarah-najwan said...

lol..igt masuk drama mane pulak budak2 STAR nge cikgu dio nih...hahahhaa

kelah..kelah..karangan cerita itu menjadik..sesuai buat drama jame 60-an..hehe

NICK IRFAN said...

kalau zaman 60an ko mcm tu zaman skrg mcm mana la? msti dh tua ni.. hehehe

dwaty said...

tiba2 terasa berada di zaman dolu2... hehehe

ibuintan said...

sunarti manalah pulak ni..

zarazueyin said...

hehehe
klaka..mcm ye2 je

Afida Anuar said...

Oh Sunarti...

~Insan Biasa~ said...

sekali tengok....macam ayah saya jer cikgu imanshah nie.....huhuhuhuu

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget