WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Sunday, June 19, 2011

TAPIR KE TENUK BUSUK?

Teringat tahun lepas saya menguji anak murid saya.

Baiklah kelas, antara tapir dengan tenuk, mana lagi busuk?

Sambil menggaru kepala, "saya tak tahu lah." jawab Syafiq.

Adi pula menjawab, "Tapir tu hidup kat kutub je cikgu, tenuk kat malaysia. Tenuk la busuk".

"Entahlah cikgu, saya tak pernah tengok tenuk, tapi tapir pernah kat zoo negara."

Pulak. Jadi, mana yang lebih busuk tu kawan-kawan. Sapa tahu angkat tangan.



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

13 GENTA RASA:

cucu umie said...

abg imanshah taye ayie pon ayie tak thu ayie rase tapir lg busuk kot..hehe jawapan ap ea??

Eyrique Ettiqazz. said...

tapir=tenuk...

tapir nama saintifik.
tenuk nama kampung.

IMANSHAH said...

@Eyrique Ettiqazz.

haha bagus, pandai anak muri cikgu

Miecyber said...

Cipanlah busuk Cikgu....

Motor Elektrik Pertama Malaysia

sonata anak kancil said...

tapir = tenuk ? asalkan depa ni haiwan - semuanya busuk la...ada haiwan wangi??? manusia = haiwan - ade ke? busuk ke wangi?

IMANSHAH said...

@sonata anak kancil

betul lah pendapat tu, tapi dari satu sudut yang lain, objek yang ehndak dibezakan ialah tapir dan tenuk.nak tengok pengetahuan mereka..

ecah mashuri said...

tenuk kot.sebab nama tenuk lagi buruk dari nama tapir.hehehe

iKhRam said...

naseb bek la tak de murid-murid yg nak tnya soklan mcm ni time kene observe dgn lecture

Qamaruls said...

haha tapir, tenuk, cipan.. banyak pulak name die

Afida Anuar said...

bukan sama je ke tapir tenuk ni? jadi sama busuk la kan? kan? he he

Roza Ami Nanomiya said...

bagus bg si tapir baca ni
haha

nurkass said...

tak pernah jumpa sitapir ni lg..:)

NaeBlog said...

Tapir a.k.a tenuk kan? sama-sama busuklah... busuk kuasa dua. Tapi... siapa pula sicipan? macemana rupanya?

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget