WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Saturday, July 2, 2011

KEMATIAN : JANGAN PERMAINKAN

Ghairah mencari trafik agaknya, bila mendengar berita kematian Tan Sri Jins Shamsudin, maka berebut-rebutlah para blogger untuk menulis berita tersebut. Maka kita yang naif ni turut membacanya. Ya lah sudah mendengar tentang kematian, tentulah perkara ini diperkatakan orang. Maka berita yang belum pasti itu meniti dari bibir ke bibir masyarakat. Sudahnya, beerita ini palsu.

Acapkali juga kita mendengar berita palsu dan tidak benar. namun jika memperkatakan tentang berita kematian, ianya merupakan sesuatu yang serius. Yalah mana boleh, berita yang belum disahkan diterbitkan. Sungguh tidak bertanggungjawab sekali. Appaun , kepada Tan Sri Jins Shamsudin, Imanshah doakan semoga sentiasa diberi kekuatan dan kesihatan oleh Allah Subhanahuwataala untuk meneruskan kehidupan.

Kepada para bloggers, mohon supaya selidik terlebih dahulu kesahihan sesuatu berita sebelum menerbitkan artikel atau entri mengenainya. jangan serik untuk menulis. Assalamualaikum.



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

17 GENTA RASA:

waN Mohd Salim said...

tima kaseh atas ingatan

norfaridahanum said...

ini yg selalu sy pesankan pada diri setiap kali menulis..."setiap abjad dan kata2 ini pasti akan dipersoalkan di akhirat kelak"..

zarazueyin said...

eh bila pulak keluar berita ni?
x tau pun...
betul...selidik dulu

kakcik said...

Bila keluarnya berita tu? Kakcik tak dengar/nampak di maan2 pun!

NzA said...

itulh, trkdg org nie xmemikirkan ttg kesahihan..bg mrk yg pnting trafik + pulus masuk.....

nurkass said...

selalu perkara mcm ni terjadi..kenapalah tak ambil itkhbar dr apa yg berlaku..haihhh

sarah-najwan said...

tu psl akak lebih suka citer psl famili akak dan kias2 utk kwn2 ajo..

cerita2 lain..xde kot..ehhehe

blog kan mcm diari zmn ICT..heheh
byk citer ttg kita jo lah..

nyanyisunyi said...

Mudah2an Seniman Jins bertambah panjang usia dan diberi kesihatan yg baik.

iKhRam said...

kalau abg imanshah tak cerite, serius memang tak tau berita ni..

semoga beliau dipanjangkan usia
sihat tubuh badan

Cik SHiNJU said...

Tatau citer pun..
X baik dowh..menyebarkan berita kematian padahal org tu hidup lg...

cucu umie said...

yeker?? ayie ad nampak juga yg bt artikel itu..harap2 mereka dpt padam sape yg bt artikel tersebut.. thnkz atas ingtn abg iman

NuSaNa NoSa 91 said...

ada ea berita tipu2 sal kematian tan sri ni?? xterbaca plak.. huhu~ T_T

ummu said...

aduhai, inilah yang bahayanya menuls blog
nak2 kalau dah ngantuk cenggini, akak biasanya tersalah2 ejaan.erm, kesimpulannya, kalau tak sedia, baik baca jerlah blog kengkawan dari tulis entry baru,kan encik Iman

niena shopping2u said...

TQ atas peringatan ni

:D
nice entry
http://www.my-shopping2u.com/

Yusri said...

ingat cerita betul rupanya dusta semata

Sya Isya said...

baru je sebentar tadi ternampak entri yang dimaksudkan, spontan sebut innalillah. bahaya ni tersalah info. nasib baik at the same time, ternampak tajuk entri ni.

alif haris said...

hish .. mengejar traffik tanpa berkat ..

kaji dulu betul2 jgn main post je rntry suke hati huhu

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget