WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Sunday, July 24, 2011

LELAKI

‎"Lelaki terindah di mata wanita bukanlah yang paling tampan,

 melainkan yang bisa membuat Sang Hawa merasa tercantik di dunia.

 Lelaki tergagah di hati wanita bukanlah yang paling kekar, melainkan

 yang mampu mendengarkan & mengerti curahan hatinya. Lelaki

 terkaya dalam angan wanita bukanlah yang terbanyak hartanya,

 melainkan dia yang penuh syukur pada Tuhannya, berjuang bagi

 keluarga." (Salim A Fillah)



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

18 GENTA RASA:

Citarasa Rinduan said...

menarik............


PS: bersyukur kerana ada lelaki yang ada ciri2 diatas.
hehehhe.. tetap sempurna kan?

hani@debumelukut said...

SENGOTI!

Hana Soffelia said...

Lelaki itu, sudah saya jumpa. Insyallah... ^_^

cucu umie said...

simple but ad makne yg sgt mendalam..

aiman fanboy k-pop said...

ayt yg memang jiwang lagi menggetarkan jiwa...nice....!good job!

NzA said...

ciri2 itulah yang menjadi idaman setiap wanita....

lillies said...

tetapi lelaki seperti ITU amat SUKAR untuk ditemui...1 antara 1000...

amna said...

subhanaAllah..
semoga kita dikurniakan pasangan yang dalam membawa ke jalan Ilahi. amin..

Afida Anuar said...

Shah kah lelaki itu? ;)

insyaAllah...

Zul Fattah said...

yolo doh.. haha..

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

terima kasih atas perkongsian...

*mintak izin nk share quote ni ngn geng Fb yee...

Siti Mashitah Saidin said...

likes dia!

Azmer Lias said...

lelaki ini...hehe

Kapten Atok said...

wanita zaman skang ni

kalau hang takdak wang, atau prospek masa depan... diam2 ja lah

iKhRam said...

tak tahu lah saya ni tahap lelaku yg macam mana?? huhuhuh

yatie Awang said...

lelaki yang isteri mahu

suami yang bertanggungjawab

Afzainizam said...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
السلام عليكم ورحمة الله و بركاته
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

~~~~~~~~~جزاك اللهُ خيراً~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
tip bersihkan lining roof kereta

kata seorang wanita pada sang lelaki.....


Lelaki idaman saya adalah lelaki yang menghormati ibunya
Yang sentiasa berbakti kepada kedua orang tua dan keluarga
Yang akan mendidik isteri dan anak-anak mendalami Islam
Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan
Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat

Lelaki idaman saya sentiasa bersedia untuk menjadi imam
Yang boleh diajak berbincang dan berbicara
Yang menjaga matanya dari berbelanja
Yang sujud penuh kesyukuran dengan rahmat Allah keatasnya

Lelaki idaman saya tidak pernah membazirkan masa
Matanya kepenatan kerana penat membaca
Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir
Tidurnya lena dengan cahaya keimanan
Bangunnya subuh penuh kecergasan
Kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan

Lelaki idaman saya sentiasa mengingati mati
Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat
Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga
Agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik
Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian

Lelaki idaman saya adalah lelaki
Yang tidak terpesona dengan buaian dunia
Kerana dia mengimpikan syurga
Di situlah rumah idamannya
Dan dia ingin membawa saya bersama
Dialah lelaki idaman saya

::FAIZ FARISH:: said...

haha komen Ikhram

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget