WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Monday, August 22, 2011

KALAU NAK MATI SENDIRI TAK PA JUGAK, INI MEMBAHAYAKAN ORANG LAIN



Komander UPP Kedah Mohd Jasri Othman (kanan) bersama Komander UPP Bukit Kayu Hitam, Muhammad Zunaidi Abdullah (dua kanan) memeriksa sejumlah mercun dan bunga api yang diletakkan pada bahagian enjin kereta Waja dalam satu Operasi Khas awal pagi tadi pada sidang media di Pejabat UPP Bukit Kayu Hitam, Isnin. Taktik terbaru penyeludup mercun dan bunga api mengundang bahaya kepada pengguna jalan raya lain jika berlaku mercun itu terbakar akibat terlalu panas.
Amboi amboi cerdik benor kome ye. Sampei ghope itu sekali nak menyeludup mercun ni. Kalau nak mati sendiri tu takpe lah, ini kalau buatnye meletup atas jalan raya, tak pasei-pasei deme yang tak berdose ikut terlibat. Idok ke kome fikir yop deme ni dah le buat jenayah, takpasei-pasei tambah dose kalau orang lain pula yang terbunuh. Satu lagi, sekarang ni kebanyakan rumah terbakor sebab main mercun ngan bunga api. Insaf-insaflah wahai penyeludup, penjual dan pembeli. Selamat berbuke yop!!



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

26 GENTA RASA:

senyumSOYA said...

bahaya betoi...
macam2 gaya la diorg ni..^^"

ziraziz said...

spesis akai xdak la ni...

gadisBunga said...

akai melimpah sampai ke enjin gamaknye~

Afida Anuar said...

amik idea sape la ni..tu nasib baik tak meletup.kalau meletup...ada yang meninggal..tak ke haru.

- abdul hadi abdul muti - said...

laa.ingatkan simpan dalam bonet belakang. rupanya bumper depan!! tu dia lah!!

cheqna said...

macam2......ngok ngek punye orang

shaliza khairi said...

mak aiih~
macam2 cara ye nak seludup mercun. bahaye kan orang je.

Freaky said...

tu namanya kepala otak bangang. kalau meletop enjin tu, x ke naya orang yang kena sama

cikgu isza said...

ish.. ish.. ish.. sampai lagu tu?
cikgu mana lah ajar nii

IMANSHAH said...

@cikgu isza

yg penting bukan cikgu imanshah ngan cg isza yang ajr..kahkah

alinac lover said...

mmg giler tau

Cik Asma BLuppy said...

eh.. bhaya tol keje tu.

Zul Fattah said...

haha..bodoh punya olang ma.. ni kalau meletup.. bukan dia je hangus.. habis org sekeliling dia kena..
kelaut..kelaut..

Scya Lollita said...

gilakk ar , whoaaaa !

Suhami Ahmad said...

lor...await panjang sangat akal depa tu?

nur aisya humaira said...

tk gune akal ke ape deme ni...suke suki die je ltk kat citu...takut benor kt polis sampai sorok cam gitu..kat ALLAH tak takut plak kan...:)

Siti Arfah said...

Ish2, mcm2 taktik haa. Bahaye2

Azham Vosovic said...

bahaya betul....ni yg nak marah ni.... nanti jadi kes mcm ada sorang budak tu meninggal sbb stor mercun ayah dia meletop...

Dinas Aldi said...

Kerja gila sungguh. Meletup semua dalam enjin tu baru tau.

yatie Awang said...

weeweeee...tak takutnya doa orang, macam2 yang pelik dibuatnya

ummu said...

salam Iman
masha ALLAH
macam rupa dan gaya
cara nak jadi kaya
tapi biarlah berpada
takyahlah sampai bahaya
mengundang maut pada
orang lain yang tak bersalah.

cucu umie said...

mcm2 cara untuk dpt untung tnpe fikir nywa..

NeoBalanoCarpus said...

mau nya meletop tiba2 riuh sat g...

NaeBlog said...

bila ketamakan mengatasi akal...

ish... ada juga orang yang akalnya cetek sebegini...^^

NzA said...

kenapa la kereta tu xmeletup..kan jadi kereta mercun.....canggih apa.

Tanakwagu said...

memang nak mampos la ni, syukur Tuhan hantar polis

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget