WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Thursday, September 22, 2011

IKLAN TM, RAMLI JADI PEMAIN BOLA SEPAK MANCHESTER UNITED

Sekarang ni tengah panas iklan TM yang memaparkan kejayaan anak malaysia bernama Ramli yang berjaya mencipta nama di kelab tersohor dunia, Manchester United. Imanshah suka dialog ni :

Ramli           : Ayah ! Ayah ! Ramli score dua gol !
Ayah Ramli : Eh, Anak jiran sebelah score 9 A tau!!
Ramli          : Ramli janji akan buat ayah bangga suatu hari nanti .                      

Ada, nilai di sebalik iklan ni. Sama-sama kita hayati iklan berdurasi seminit ini.



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

24 GENTA RASA:

Yatie Awang said...

akak pun suka tengok iklan ni, ayat ayah tu sama je yang kakak selalu duk kata kat anak akak hahha

AIEN NOT ALIEN said...

setiap anak ada potensi yang berbeza....

cikgu isza said...

ok.. nanges..
tisu please..

Cheq Sue said...

*_^

seriau bulu roma!

ajumohit said...

Terharu tgk iklan tu, tak semua Anak dianugerahkan kepandaian yg sama

Citarasa Rinduan said...

ramli versi dewasa mmg hensem
cikgu, dia tu siapa??

Zul Fattah said...

erm.. sy tak dapat nk banggakan ayah sy lg..

nabilah_2908 said...

sy suka tgk iklan ni... ;)

pengajaran juga tuk ibubapa...jgn suka membeza2kan anak sendiri dengan anak orang lain...masing2 ada kelebihan & kekurangannya.. :)

IMANSHAH said...

@Citarasa Rinduan

pelakon je..

kakcik said...

9A bukan jaminan untuk sebuah kejayaan di masa hadapan. :)

IMANSHAH said...

@kakcik

setuju dengan kakcik, tapi sistem pendidikan kita memang menuntut 9A

abah khalisha said...

Majulah sukan untuk negara..rezeki masing-masing ada..mungkin sesorang anak tu dpt byk A dlm pelajaran tp bila dah kerja belum tentu kerja yang dia dapat tu btl2 mahal gajinya..itu realiti

cheqna said...

semuanya tak mustahil..andai ada ita2 dan berusaha untuk memiliki apa yang dihajati..

FaKArePa!n said...

ramlii.. ramlii.. ramlii !!!!!!

mantap seyh iklan ni..

Kakzakie said...

Menjentik naluri mereka yg mahu berjaya. Buat ayah-ibu dan anak-anak juga... Kreatif juga TM pilih iklan ini...

missgee said...

Keja aje nama "Ramli"
glamer di seluruh Malaysia..
Kira nie iklan yang berjaya ;)

Un Phat Lee said...

fuh.memang style.gua peminat mu.hoho

alif haris said...

alamak.. wifi uni block vid tu .. huhuhu

khaifaiz said...

tidak mustahil kalau dengan azam dan semangat yang membara

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

dalam sungguh makna tersirat ni ek imanshah...

EzayHadry said...

sungguh suke iklan tu..sarat mesej wey..memang terbaik ahh

Afida Anuar said...

Glemer la ramli lepas ni.. he he..

suka jugak iklan ni..;)

Alang Ridhwan said...

sebak kot. part ayah proud dgn anak dia tuh. #manlytears

Inspirasi Anak Indonesia (Sepak Bola) said...

hanya bisa bermimpi? tak malu?

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget