WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Sunday, September 4, 2011

JEMPUT LAH BERAYA KE GHOMAH TEMAN

Payah juga tinggal di kuarters sekolah ni. Tambah-tambah sebelah je dengan asrama budak-budak. Dalam FB, melalui SMS, pelajar-pelajar Imanshah dah SMS nak beraya di rumah. Mak aii, bebudak ni datang beraya selalunya nak makan. Malam tadi rombongan yang pertama dah sampai. Empat orang pelajar dah datang beraya. Mujur ada spegheti dan bahan-bahannya dalam peti ais. Kira campak-campak jadilah kan.

Lepas ni kena sediakan bihun, mee, spegheti dalam peti cukup-cukup. Biskut raya pun banyak lagi yang dibeli hari tu. Apapun selamat datanglah ke rumah cikgu kamu ni. InsyaAllah, adalah sedikit makanan untuk dijamah.

Erk, korang datang nak beraya ke nak makan?

Yang tak tahannya, bila nak balik..Cikgu, duit raya tak da ke??

Pengsan....





TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

36 GENTA RASA:

SyazwanSarawak said...

hehee. penangan orang datang beraya.

kena la sediakan lagi banyak hidangan kalau nak ajak pembaca blog cikgu sekali :P

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

cik saya xde duti raye ke cikgu?????

ckLah said...

Nak ke ghomah cikgu juge le...

cikgu isza said...

esok akak datang tau..
jamgan buat tak kenal pula..
isi sampul duit raya dengan note warna merah..

:D

Alahai.. kesiannya | Semekar Kasih

Fatin Mraz said...

salam ziarah..salam idulfitri..

Cik Asma BLuppy said...

bagi duet raye dlu bru boleh pengsan.. hehehe

Dinas Aldi said...

Huih, duduk kuarters guru & then bebudak 1 asrama mintak duit raya...memang pengsan, haha!

Afida Anuar said...

Ada duit raya dak ni? nak pegi beraya rumah cikgu jugak la... kasi alamat cikgu...

-anak muridmu di alam mimpi...kekekek-

Kalamhati said...

tu umah demo ko tu?lawanya hias..hehe

cheqna said...

uiks cikgu..jngnlah pngsan...cheqna pun nk duit raya gok...lalala

IMANSHAH said...

@Kalamhati

buke, tu kat dewan sekolah, majlis raya tahun lepas

www.myobw.com said...

memang sesak nafas nak layan teman2 datang bertandang ke umah tuk beraya~ tp kepuasan dia.. lain skit... sbb dalam setahun hanya 1 kali je.. teman2 nak datang ke umah! kena plak sanak saudara.. perggggg!! memang SYOK abes beb!...

bab pengsan tu biasa laa teman2.. nak uluq wet aye..~ hahaha!


SYOK RAYA?

sonata anak kancil said...

selamat hari raya...kalau doket mahu akak beraya ke rumah cikgu juga!

IMANSHAH said...

@sonata anak kancil

kalau akak ada urusan di ipoh bgtahu ye..no phone saya dah ada kan

shahjiehan said...

hahaha.. cikgu pon ngutip duit raya.. haaha .. kan2

ziraziz said...

ha3..sy duk jauh dr sek..lgpn cikgu sek ren ..so bdk2 kecik x smpai ke sini... :P

Azham Vosovic said...

hahahaha, dulu kita yg buat kt cikgu, skrg kita rasa balik hahahah

CT said...

heheheh...abih nak wat cane, dh nama pun cikgu...layan je anak murid tuh...:)

Zul Fattah said...

haha... raya tahun ni, hanya sempat g rumah cikgu je.. tapi dpat r jugak duit raya.. huhu

Alang Ridhwan said...

hahahahahah! besa la tuh.. sekali sekala merasa air tangan cikgu, amik berkat la katakan..

alif haris said...

sy datag nk beraya mohon ampun maaf je cegu ..
taknak duit raya haha ..
tipulah kan :p

Afzainizam said...

Pada saat menjamu tetamu, ingatlah Allah akan menjamu kita disebabkan perbuatan baik yang kita lakukan.

Tuan rumah menanti seakan-akan menanti limpahan harta dari langit, membuka pintu untuk rezeki masuk ke dalam rumah, melayan dengan senang hati kerana percaya silaturahim akan membawa keberkatan seumur hidupnya. Sebagaimana sabda Rasulullah SAW yang bermaksud:

"Barang siapa yang mahu diluaskan rezekinya dan dipanjangkan umurnya maka hendaklah dia menyambung silaturahim." (Muttafaqun Alaih)

------Salam Aidilfitri-------
semoga kesalahan dimaafkan, silaturrahim kekal erat
buat pembaca blog kami
firestartingautomobil.blogspot.com
bukandoktorveterinar.blogspot.com
Jom Terjah entry terbaru ??
burasak vs lepat loi

::FAIZ FARISH:: said...

cikgu takde duit raye ke? hehehe

Abd Razak said...

Tunggu...malam nanti saya datang..:)

Suhami Ahmad said...

ayoyoyoooo..atok pun nak duit raya leh?

khaifaiz said...

selamat hari raya cikgu...

cikgu!! saya nak duit raya

iKhRam said...

nak beraya jugak la
dapat makan spageti tue.. hahahaha

Rozali said...

Assalamualaikum Imanshah

masa ini nak minta cikgu belanja dan minta duit raya..he he

Wassalam

Si DauN CeRi said...

salam aidilfitri, cekgu.


raya makan spagheti tawwww... kelas gituuu. kikiki

nabilah_2908 said...

hehehe...bab duit raya tu...mmg pengsan la kalau nak bagi semua... ;)

nur aisya humaira said...

wakakkaap....nak duit raye cikgu iman..:)

missgee said...

Memang Pengsan..
Kopak..kopak.. :p
hehehehe

NzA said...

budak2 kecik lagi best..siap ckp, cikgu kami xmo makan, kami cuma nk duit raya..kami xmo sikit, kami nk brkeping2....haru betul budak2 nie...

hazlin nazri said...

salam aidilfitri..
lamanya tak berkunjung ke sini..

MulutPayau said...

Salam aidilfitri...
Nak duit raya jugak...!!!!

adamfaiz said...

Singgah raya kat sini plak...

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget