WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Friday, October 21, 2011

DIKIR AISHITERU

Bila sesekali menjenguk You Tube rasa tertarik pula dengan satu persembahan dikir barat oleh anak-anak muda di Kelantan. Dah banyak berubah rupanya dikir barat kerana terkesan dengan muzik moden dan sebagainya. Terkenang pada zaman persekolahan dulu apabila sering diminta menjadi Juara dalam persembahan dikir barat peringkat sekolah mahupun antara sekolah. Namun semenjak tinggal di Ipoh, rasanya dah lama benar tak mengikuti dikir barat ini. Pernah sekali Imanshah diminta untuk mengajar dikir barat di sekolah, namun Imanshah rasakan Imanshah bukanlah jurulatih terbaik untuk mengajar dikir barat. Apapun Imanshah na kongsikan persembahan dikir Aishiteru oleh anak-anak muda Kelantan ni ya. Bagi yang minat je lah. 




TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

15 GENTA RASA:

hani@debumelukut said...

Kreatif. Seronok tgok.

hafiz hafizol said...

selamat pagi cikgu !!!

Aien Not Alien said...

kreatif :)

makdara TERdiva said...

dulu kitorang buat dikir 'oh carol' tp versi melayu punya..haha

azwa amani said...

mcm2..amani suka gak dkir ni..

cucu umie said...

hehe...mmg seronok pon..lagu aishiteru tu kot..

Yatie Awang said...

hahahha...pandai2 je mereka ni kan

Ini Kisah Tia said...

aiseh , lagu ni pun boleh didikirkan .. hebatt .. huhu

Kakzakie said...

Kalau anak kakak suka benar sebab walau di Johor tetap ada persembahan dikir barat masa Hari Guru tempohari.

FaKArePa!n said...

dah tak asli dah dikir barat macm ni.. huhu

ade2mama said...

masuk air heheeh

ade2mama said...

layannnnnnnnnnnnnnn:p

NzA said...

semua dh brubah mengikut predaran masa...apa pn mmg menarik...

Ibnu Khairuddin said...

terbaek..! memang kreatif budak2 ni.. XD

aimie amalina said...

aisheteru pon ble wat dikir eh
hehehehee

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget