WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Monday, October 31, 2011

TAWARAN RM 3 JUTA UNTUK SEORANG ASKAR YAHUDI



RM3 juta imbuhan kepada mereka yang berjaya menangkap seorang tentera Yahudi.
Itu tawaran yang dikemukakan oleh seorang kerabat Diraja Arab Saudi, Putera Khaled bin Talal yang juga adik kepada jutawan Putera Alwaleed Talal.
Menurut Putera Khaled, beliau membuat tawaran itu sebagai menyokong ulama Arab Saudi, Sheik Awadh al-Qarni yang sebelum ini menawarkan ganjaran RM300,000 untuk seorang askar Yahudi yang berjaya ditangkap.
Sheikh Awadh menawarkan hadiah berkenaan sebagai tindak balas ke atas ganjaran yang ditawarkan oleh satu kelurga Yahudi ke atas mana-mana pihak yang berjaya membunuh seorang penduduk Palestin yang dibebaskan daripada penjara Israel dalam perjanjian pertukaran tahanan yang ditandatangani dengan Hamas, awal bulan ini.
Bekas tahanan Palestin itu dipenjarakan atas tuduhan melakukan pengeboman pada 1998 sehingga menyebabkan kematian.
Salah seorang yang terkorban merupakan anggota keluarga yahudi berkenaan.
Putera Khaled memberitahu, beliau membuat tawaran berkenaan susulan ancaman Israel ke atas Sheik Awadh yang terkenal dengan kelantangannya itu.
Dalam pada itu, seorang penganalisis Asia Barat, Joseph Kechichnan berkata, tindakan Putera Khaled itu tidak ada kena mengenai dengan kerajaan Arab Saudi.
“Khaled berbuat demikian atas kapasitinya sendiri dan tidak mewakili Arab Saudi. Beliau merupakan seorang individu yang sering mengambil tindakan seperti itu,” katanya.
SUMBER : MYNEWSHUB



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

9 GENTA RASA:

abah khalisha said...

Byk tu..

NzA said...

yahudi patut dihapuskan....

rebellion said...

bagus2, depa ingat depa jer boleh bagi tawaran, orang islam pun boleh

faizal mohd said...

nampak macam kerajaan arab takut. cepat2 cakap takde kaitan dengan tawaran putera tu. huhu

Zul Fattah said...

mak aii.. banyak tu... perlu ke tunggu dpat ganjaran, baru nk bunuh askar yahudi tu?

Ahmad Haziq Azlan said...

banyak duit dia..

tunz said...

uhhhhhhhh

Afida Anuar said...

apa lagi.. ayuh kita cari askar yahudi. Kita tangkap!!

Afzainizam said...

yuppp ingat diorang ajer leh buat... jadi kita pun ada hak mempertahankan

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Jom Terjah entry terbaru ??
diy polishing crome sportrim

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget