WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Tuesday, November 8, 2011

CARIK HATIKU SECARIK HATI BONDA

Bersiaran dari pekan Grik. Imanshah rehat sebentar bersama adik-beradik yang lain kebetulan nak pulang ke Kuala Lumpur hari ni. Mereka suka lalu ikut Grik sebab tiada kesesakan jalan raya walaupun jauh. Makan-makan sambil berkelah di R&R Batu dengan nasi lemak terbaik yang dibekalkan oleh bonda. Setiap kali kaki melangkah meninggalkan bonda pasti ada rasa carik di hati. 

Pekan Grik seperti biasa, ceria dan hidup dengan kenderaan yang bertali arus. Hujan mulai turun membasahi bumi Grik. Akan meneruskan perjalanan, walau hati tetap carik. Secarik hati bonda melepaskan anak cucu pergi. 



TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

16 GENTA RASA:

kakcik said...

Apakah carik itu tidak mungkin ditampal lagi?

@xiiinam said...

Pandu hati-hati Shah...

atuk said...

Assalamualaikum Imanshah

nasi lemak pengubat hati yg carik

Wassalam

Dinas Aldi said...

Semoga selamat di jalan raya. Hati bonda yg carik itu tetap redha kerana anaknya di perantauan mencari rezeki untuk kelangsungan hidup.

HASNAH said...

rasa itu berbekas di hati kerana sy juga seorg yg bergelar ibu!!

febri said...

Wish for beautiful Success in your journey :-).. Good Luck...

Just for your info, If you own a blog and want to get the Treasures (Samsung Galaxy Ace dan RM 1,000) from Streetdirectory, please make sure you won’t miss this opportunity

It's very easy to get, let's come and get it --> http://www.streetdirectory.com.my/streetdirectorymalaysia/
Thank you very much for your attention

IMANSHAH said...

@HASNAH

bagaimana lah rasanya jika tiada ibu

IMANSHAH said...

@Dinas Aldi

dah sampai dah kak

IMANSHAH said...

@@xiiinam

insyaallah cklah

NzA said...

yg tang tu xtahan...xsmpai hati nk ucapkan selamat tinggal buat org trsyg dikg....hu.hu.hu.....

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

selamat bekerja laa yee..

Citarasa Rinduan said...

kita sebagai anak pasti takut mencalarkan hati ibubapa kita..

PS: mana gambar nasi lemak bonda cikgu shah?

FaKArePa!n said...

dah lama tak lalu kat Grik..

Azham Vosovic said...

Kalau balik kampung....jarang berhenti rehat kt R&R sekarang sbb jarak perjalanan makin dekat....selalu singgah ke Rantau Panjang, terus g shopping hahahha

alif haris said...

berkelah berbekalkan nasi lemak terbaik dr bonda :) hehe

Afida Anuar said...

Bonda....

sepatutnya saya pulang ke bandar hari ni shah, tapi bonda saya, bonda saya sakit, saya tak sampai hati nak tinggalkan bonda dalam keadaan dia sakit.. biarlah dulu bonda saya sembuh, kerja... takpe, boleh dicari, tapi bonda, cuma seorang di hati:)

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget