WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Thursday, November 24, 2011

KEM 1 MURID 1 SUKAN SEKOLAH BERASRAMA PENUH

Selama empat hari tiga malam, Imanshah bersama lebih kurang 300 warga Sekolah Berasrama Penuh yang terdiri daripada guru, pelajar dan para pegawai SBP berkampung di Marina Cove Resort, Lumut untuk mengikuti Kem 1 Murid 1 Sukan Peringkat Sekolah Berasrama Penuh. Alhamdulillah, pelbagai input yang berguna telahpun diperolehi sepanjang empat hari di sana. Antara objektif utama penganjuran kem ini ialah memperkenalkan dasar Sekolah Berasrama Penuh sebagai pusat kecemerlangan sukan. Sebanyak empat jenis sukan telahpun dikursuskan iaitu memanah, bola keranjang, olahraga dan hoki. Tedapat enam sukan elit di peringkat SBP termasuklah ragbi dan kriket.


Para peserta mula melaporkan diri pada 20 November 2011. Sanggup mengenepikan sementara waktu cuti persekolahan untuk menyahut seruan Kementerian Pelajaran Malaysia.


Kelihatan seorang penceramah begitu bersemangat berkongsi pengalaman dan kemahiran bersama para peserta. 


Praktikal memanah oleh Pengerusi Teknik Memanah Negeri Perak. Susah juga nak menjadi pemanah ni.


Praktikal olahraga untuk acara Lompat Kijang. Kalau nak suruh cikgu-cikgu melompat memang tak dapatlah.


Ayuh dong poco-poco !


Bergambar kenangan di akhir kursus bersama Timbalan Pengarah SBP. 

Apapun tahniah buat penganjur dan semua peserta kerana berjaya menjadikan Kem pada kali ini antara yang terbaik dalam sejarah. Jumpa lagi tahun hadapan.




TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

9 GENTA RASA:

Afida Anuar said...

mcm pernah tengok penceramah tu...

tunz said...

wah..mesti best kursus ni kan..

kasihibu said...

meriah , program yg bagus untuk anak anak

adrenalina said...

wah..semangat! seronok nya dpt gi cuti2 skali smbil kerja

atuk said...

Assalamualaikum Imanshah

dekat Lumut tempat saya berbengkel ada juga kumpulan 1 murid 1 sukan

Wassalam

IMANSHAH said...

@atuk

kita satu tempat lah tu..tak terjumpa je

NzA said...

semua yg dipilih tu athlet ko?????

IMANSHAH said...

@NzA

semua olahragawan dan olahragawati sekolah

ibuintan said...

moga semuanya berjalan lancar nanti


tak balik kg ke?

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget