WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Sunday, December 25, 2011

TANGGUNGJAWAB


Pagi ni  Iman tengah bersiap-siap untuk ke Kuala Lumpur. Inilah pertama kali dalam hidup Imanshah memandu dari Kelantan ke Kuala Lumpur. Selalunya dari Ipoh ke Kuala Lumpur sahaja. Seperti biasa, apabila pertama kali, berbagai pertanyaan menerpa,  bagaimana jalannya?? Sempit ke luas ke?? Bengkang bengkok ke?? Sesak ke?? Hehe, bukan apa kalau jalan tak mesra ni kena berhati-hatilah kan.

Sebenarnya Imanshah nak menghantar adik dan pembantu rumahnya pulang ke Kuala Lumpur setelah sebulan bercuti di kampung. Adik Ipar Imanshah 'outstation". Jadi nak tak nak Imanshah lah kena menguruskan,  tambahan adik sedang mengandung anak ke dua. Yalah tanggungjawab abang walaupun adiknya dah bersuami kena lah jaga juga.

Seminggu ni juga telah berlangsung majlis pertunangan adik bongsu. Alhamdulillah, semuanya telah selesai. Sebagai  abang, banyak perkara yang nak difikirkan untuk majlis perkahwinan nanti yang dijadual berlangsung pada bulan Mac nanti. Tambahan pula ayah dah meninggal, sedikit sebanyak tugas sebagai ketua perlahan-lahan Imanshah laksanakan. Yang pasti Imanshah kena jadi wali nanti.

Soal harta keluarga juga hampir selesai. Pada mulanya keadaan agak tegang. Maklumlah harta peninggalan datuk nenek moyang ni susah nak mentadbir ni. Kalau ada dalam kalangan ahli keluarga yang besar tu jenis susah nak berkira, semua harta adalah hartanya payahlah. Nak mengeahkan pun susah sebab nenek moyang dah tak ada. Sudahnya, setelah berkeras, maka hak yang sepatutnya dapat akhirnya dapat semula. Alhamdulillah.

Apapun, selepas ini Imanshah akan kembali ke bandar istimewa Ipoh untuk meneruskan kehidupan sebagai seorang pendidik untuk tahun ke sepuluh. InsyaAllah moga tahun 2012 akan lebih baik dari hari-hari yang lepas. 


TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

10 GENTA RASA:

Lelaki Ini said...

biasalah jadi abg
byk tggungjawab

tunz said...

semoga selamat perjalanan imanshah...

Azizul Halid said...

wah. cikgu.....

hafiz hafizol said...

knpe x singgah Tganu?? haha

HASNAH said...

~hati2 di jalan raya, semoga perjalanan selamat dan tahniah kerana menjadi seorang yg bertanggjwb..

azwa amani said...

bagus2.. abang yg bertanggungjawab :)

Panglima Muda said...

mudahan selamat

Afida Anuar said...

Moga shah dah selamat sampai ipoh skrg...eh ke bertapa kat KL dulu barang sehari dua?

Hmmm....

Joe_Hans said...

moga selamat perjalanan yer...

adrenalina said...

wah dah mencecah 10 tahun menjadi pendidik!! teruskan mendidik dgn cemerlang...nanti leh balik kelate berbakti pd ank kampung pulok!!

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget