WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Saturday, January 7, 2012

DOA UNTUK IBU

Pagi tadi, menerusi corong radio, Imanshah terdengar lagu yang sungguh dekat dengan hati. Puas diamati bait puitis lirik dan indahnya melodi lagu tersebut. Sungguh hati Imanshah tersentuh, tiba-tiba ingatan terhadap seorang bergelar ibu menerpa. Apapun Imanshah kongsikan video dan lirik lagu DOA UNTUK IBU oleh kumpulan UNGU.


kau memberikanku hidup
kau memberikanku kasih sayang
tulusnya cintamu, putihnya kasihmu
takkan pernah terbalaskan

*courtesy of LirikLaguIndonesia.net

hangat dalam dekapanmu
memberikan aku kedamaian
eratnya pelukmu, nikmatnya belaimu
takkan pernah terlupakan


oh ibu terima kasih 
untuk kasih sayang yang tak pernah usai
tulus cintamu takkan mampu
untuk terbalaskan

oh ibu semoga tuhan
memberikan kedamaian dalam hidupmu
putih kasihmu kan abadi
dalam hidupku


ooohh putih kasihmu kan abadi
dalam hidupku






TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

18 GENTA RASA:

Yatie Awang said...

rindu ibu..

Gen2Merah said...

kasih ibu membawa ke syurga.. saya sayang ibu saya...

Afida Anuar said...

aduh shahh....lagi bertambah rinduu ni, tak sabar nak balik kg raya cina niii...

Ahmad Haziq Azlan said...

ibu mendoakan dari kampung

che mid said...

Salam, Che Mid berbahas panas dgn anak sulung, mengalir deras air mata kecewa dgn perbuatannya, dan lagu ini buat che mid tertanya samada dia merasakan sama spt lagu ini...

Kakzakie said...

Kalau rindu masih boleh disentuh dan dikunjungi baik lakukan sekarang. Macam kakak dari belum pandai berdikari telah ditinggalkan pergi utk selama-lamanya... sedih kan:(

Panglima Muda said...

salam.. jenguklah ni

kasihibu said...

segala gala tentang seorang ibu adalah indah

NzA said...

hu.hu.hu...tiba2 rindu mama di kg...

cheqna said...

memang besh lagu ni..menyentuh hati dan perasaan =)

hani@debumelukut said...

Kalau ibu masih ada, sayangilah dia, berbakti lah untuk dia kerana dia tidak ada dua nya.

azwa amani said...

sedihnya dengar... laju je air mata ni turun

Dinas Aldi said...

Ibu akak tak sihat sekarang ni..

IMANSHAH said...

@Dinas Aldi

semoga Cik G cepat sembuh

Kalamhati said...

rindunya kat cik kt kpg..huhu

abah khalisha said...

kasih sayang seorang ibu sukar diungkap dengan kata-kata

tunz said...

mama dah tiada ibu...mama jadik ibu dah...kpd 2 org hero

atuk said...

Assalamualaikum Imanshah

dah lama tak fon emak....

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget