WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Saturday, February 25, 2012

LAGI BLOGGER KENA SAMAN

SUMBER : BHARIAN

KUALA LUMPUR: Bekas penyanyi kumpulan Shades, Mohamad Faizal Mohd Ali atau Wan Shades akan mengambil tindakan saman terhadap pengendali blog hiburan Rotikaya.com kerana menerbitkan artikel yang dianggap memfitnahnya. 

Katanya, artikel bertajuk Wan Shade Suspek Utama Penyanyi Kumpulan R&B Rogol anak Tiri Selama Tujuh Tahun secara jelas merujuk kepada dirinya.
Artikel itu dikeluarkan dalam blog Rotikaya.com pada 20 Februari lalu. Bagaimanapun, artikel itu sudah dikeluarkan daripada blog berkenaan.
Wan berkata, tindakan undang-undang terpaksa diambil untuk memberi pengajaran kepada pengendali blog itu supaya bertanggungjawab terhadap artikel yang dikeluarkannya selain meminta mereka tampil untuk menjawab setiap tuduhan yang dilemparkan. 

“Artikel yang dikeluarkan adalah satu spekulasi tidak benar dan ia mencemarkan maruah saya sebagai artis dan nama baik saya sebagai Naib Yang Dipertua Pertubuhan Silat Seni Gayung Daerah Gombak dan Setiausaha Kawasan Rukun Tetangga Gombak Setia,” katanya pada sidang media di rumahnya di Taman Melati di sini, semalam.

Beliau memberi tempoh tujuh hari kepada blogger itu untuk menjawab tuduhan yang dilemparkan kepadanya. 

“Saya sedia bersemuka dengan blogger terbabit untuk mendapatkan penjelasan, namun mereka gagal dihubungi,” katanya. Wan turut membuat laporan di Balai Polis Ukay Perdana pada hari sama selepas membaca artikel berunsur fitnah diterbitkan dalam blog berkenaan.

Komen Imanshah :

Berhati-hatilah wahai blogger semua. Kadang-kadang berita tak tahu hujung pangkal, kita dah terlebih tahu pula. Dah jadi macam ni, sapa yang susah kan. Duit nufnang pun tak cukup nak bayar saman kalau kes tu kalah. Ada ke duit nufnang?? hehe.





TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

10 GENTA RASA:

gadisBunga said...

hmm..

masih tak nak amik pengajaran.

cheqna said...

sbb tu cheqna tak suka tulis perkara2 cam gini dalam blog..
baik citer pasal diri sendiri sudah =)

ainol akasyah said...

setuju dgn cheqna..better tulis pasal life sndiri je..kite pon kalau nak tulis pasal diri sndiri mesti nak tulis baik2 je kan..so renung2 kan dan selamat beramal :)

Ahmad Haziq Azlan said...

sia sia je kene saman

Yatie Awang said...

kalau nak buat sesuatu tu, biar jelaskan? lihat..apa yg bakal diterima..

Pn Kartini said...

Andai tidak tahu atau tidak pasti kesahihan...elok diamkan sahaja..
bimbang jatuh pada dosa fitnah..

:(

Hazwan Arif said...

ingatkan student lg td..


kelate ko?

NzA said...

berhati2 dialam maya....

O CIKTEDDY said...

news blog ni bhaye jugak..berhati2 la..kang x psal2 dosa fitnah dpt,saman dunia pon dpt..

delarocha said...

gara gara nak kejar trafik la ni

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget