WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Friday, March 2, 2012

KLIP VIDEO PENDERAAN KANAK-KANAK DI TASKA

Inilah klip video yang tersiar di youtube yang telah membawa kepada tindakan oleh Jabatan Kebajikan masyarakat membuat laporan polis.  klip video yang menunjukkan lebih lima bayi yang sedang tidur di sebuah bilik di sebuah Taska ditampal dengan pelekat pada mulut mereka selain dililit dengan menggunakan kain bedung oleh dua bekas pengasuh Taska terbabit.





TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

11 GENTA RASA:

Citarasa Rinduan said...

subhanallah...
kebetulan ayu sedang menonton tv3... kes ini sedang dibicarakan oleh pengacara MHI dgn pengarah pej kebajikan

nampaknya kes ini menjadi panjang, sebab melibatkan 3 pihak...

LIPISLADY said...

Sallam,

Ibubapa yang menghantar anak2 ke taska wajib membuat kunjungan mengejut masa-masa tertentu agar kejadian begini dapat dielakkan,.

Gen2Merah said...

Mmg sakit tgok kes ni. Tak puas hati pun jgn la sampai buat anak2 org mcm tu

me and my memoir said...

assalamualaikum...

kesian kanak2 yang jadi mangsa...
knplah manusia skrang ni makin kejam..tak takut ke balasan Allah SWT...

follow le saya di: http://mymemoir81.blogspot.com/

tunz said...

jaga lah sendiri ank2

fierul said...

hish jhatnyr dorg nie..

Sham said...

ini bengong tahap dewa dah ni...!

insan_marhaen said...

ini baru satu di antara banyak kes penderaan kanak-kanak di taska, agaknya...

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

ishhh tak patut btl

adrenalina said...

yang amik video ni pekerja kat tempat ni ker??? mmg ibu bapa kene berhati2 bila nak cari tempat pengasuh ni...kesian kat kanak2 yg tak tahu aper2 ni

Mak Wardah said...

Ya Allah, kesiannya sicomel2 yang tak tau apa2 ni.

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget