WAJAH KESAYANGAN HAMBA

Wednesday, October 31, 2012

COASTER OH COASTER

Pertama kali merasai perjalanan jauh ke utara menaiki coaster. Bas dan van ada komitmen lain untuk beberapa aktiviti kokurikulum di beberapa tahun. Jadi nak tak nak, terpaksalah mengalah. Bimbang juga takut berlaku perkara yang tidak diingini di tengah jalan. Nauzubillahhiminzalik. 

Namun, tekad dan azam untuk bertanding dalam Kejohanan Hoki Jemputan SMS Kepala Batas sungguh membara. Bermulalah perjalanan kami.



Belum 5 Km dah terpeleot tengkuk. Pengsan da..


Pusara di lebuh raya lagu Ekamatra berkumandang. Opps ni lorong menora.


Steady abang Huzaimi a.k.a abag Bo. Walau Coster dah tua, tapi satu Malaysia boleh jalan. 


Tiba-tiba alamak. Tayar pancit di Lebuh raya. Semua panik. Tapi abang Bo tetap selamba. Katanya rileks.


Terpaksalah coster bergerak dalam keadaan ketiadaan angin untuk jarak 15 km. Sampai di Changkat Jetring barulah kita tukar tiub. Malang tak berbau katanya.


Ayoo, kuat la lu toke!


Perjalanan diteruskan dan kami sampai ke Kepala Batas lebih kurang jam 8.00 malam. Perjalanan yang sepatutnya dua jam setengah menjadi lima jam. Apapun terima kasih kepada abang Bo kerana sanggup memandu jauh menggunakan coaster yang sudah tua. Namun yang paling penting terima kasih Allah kerana melindungi perjalanan kami. 


TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGUNJUNGI HOK SENGOTI. SEMOGA KUNJUNGAN INI BUKAN UNTUK YANG TERAKHIR KALINYA. BERTEMU KERANA ALLAH, BERPISAH PASTI TIDAK GELISAH.

5 GENTA RASA:

Rozuan Ismail said...

dugaan sungguh kan. good luck untuk kejohanan ye

SIR L said...

Klass mu shahnun...klau aku dah koma dah

Azzam Yani said...

haih..dulu naik coaster ke picc masa form 1...coaster oh coaster...

MystoryPic said...

sekali sekala perjalanan mencabar .. okey gak... janji selamat

adrenalina said...

pengalaman tu lah yg akan diterkenang-kenang bila budak2 tu dah keluar sekolah nanti hehe

PENCINTA BULAN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MONOLOG


Kepada kau yang ditendang murid...
Kepada kau yang menendang murid...
Kepada kau yang lari tak nak ke pedalaman..
Kepada kau yang tak mau pulang ke semenanjung dari pedalaman...
Kepada kau yang makan gaji buta...
Kepada kau yang ajar orang buta...
Kepada kau yang 'mengipas' guru besar...
Kepada kau yang jadi guru besar...
kepada kau yang denda murid merokok...
kepada kau yang merokok dalam stor...
kepada kau yang yang marah murid mengorat...
kepada kau yang mengorat anak murid...
kepada kau yang sepak murid x makan saman...
kepada kau yang disaman ibu bapa

TANPA KAU SEKOLAH SERBA TAK KENA

PING SANA, PING SINI

My Ping in TotalPing.com | Blogged.my | Syoknyer Blogging blogr.my

PENAFIAN

Blog ini merupakan blog peribadi penulis, tidak mewakili aspirasi mana-mana parti politik, organisasi, NGO mahupun tempat penulis bekerja. Hasil penulisan di dalam blog ini merupakan pandangan peribadi penulis sendiri. Penulis tidak bertanggungjawab atas masalah "KECIL HATI" yang kronik bagi sesiapa yang mengunjungi blog ini..terima kasih

ShoutMix chat widget